یزد؛ میزبان اولین کنگره ملی شهدای سلامت
کد خبر: 4065245
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

یزد؛ میزبان اولین کنگره ملی شهدای سلامت

استاندار یزد با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای سلامت به میزبانی این استان گفت: تمهیدات لازم برای انجام اقدامات و فعالیت‌های شاخص، نوآورانه و جدید ذیل کنگره باید اندیشیده شود.

یزد میزبان اولین کنگره ملی شهدای سلامتبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، امروز، 29 خردادماه در نشست مشترک هم‌اندیشی برگزاری کنگره شهدای مدافع سلامت با قدردانی از مجموعه علوم پزشکی استان به جهت اهتمام به برگزاری کنگره ملی شهدای سلامت اظهار کرد: برگزاری نخستین دوره این کنگره به میزبانی استان یزد را به فال نیک گرفته و باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت انجام اقدامات و فعالیت‌های شاخص، نوآورانه و جدید ذیل این کنگره تهیه شود.

استاندار یزد ادامه داد: در این راستا شورای راهبری کنگره ملی شهدای سلامت باید تشکیل و کمیته‌های مختلف آن جهت احصا اقدام قابل انجام و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای فعال‌سازی شود.

وی کنگره چهار هزار شهید استان یزد را تجربه‌ای موفق، افتخارآمیز و نمایانگر ظرفیت‌های استان یزد دانست و افزود: چارت برگزاری این کنگره از مجموعه برگزارکننده این کنگره اخذ و چارت عملیاتی کنگره ملی شهدای سلامت تدوین شود.

فاطمی از آمادگی استانداری برای برگزاری کنگره مذکور و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و انجام حمایت‌های لازم در این راستا خبر داد و اضافه کرد: در امر برگزاری کنگره باید بدنه جوانان و دانشجویان دغدغه‌مند درگیر و از ظرفیت مجموعه‌های فعال در این حوزه نیز استفاده شود.

استاندار یزد با تأکید بر طراحی نقشه راه برگزاری کنگره ملی شهدای سلامت به صورت شاخص و ماندگار، اظهار کرد: به منظور اخذ نظرات و دیدگاه‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص، جلساتی با ایشان برگزار و هماهنگی‌های لازم با استان‌ها انجام می‌شود.

عمیدالدین خطیبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری هشت یادواره شهدا به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در سال ۹۰ همایش شهید چمران، سال ۹۱ همایش شهید رهنمون، سال ۹۳ بزرگداشت شهید سیدرضا پاکنژاد در یزد برگزار شد.

خطیبی تصریح کرد: همچنین سال ۹۴ یادواره شهدای عرصه سلامت، سال ۹۵ کنگره شهدای کارمند دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، سال ۹۶ کنگره شهدای انقلاب تا شهدای مدافع حرم، سال ۹۷ شهدای جامعه پزشکی جهان اسلام ویژه مدافعان حرم، سال ۱۴۰۰ کنگره گام دوم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.

انتهای پیام
captcha