جامعه قرآنی در جهاد تبیین کوتاهی نکند
کد خبر: 4065321
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

جامعه قرآنی در جهاد تبیین کوتاهی نکند

دبیر شورای عالی قرآنی استان قزوین با بیان اینکه قرآن از ما انتظار موضع‌گیری دارد گفت: فعالان قرآنی باید جهادگرانه به میدان تبیین بیایند.

مجید وفاپور قاری قرآن

مجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآنی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: قرآن کریم در آیات مختلف از تبیین و بیان کردن مسائل سخن به میان آورده است، یکی از بارزترین این آیات آیه ۵ سوره ابراهیم است که می‌فرماید ای موسی ما تو را با آیات خود فرستادیم که قومت را از گمراهی بیرون بیاوری و به عالم نور برسانی و روزهای خدا را به یاد آن‌ها بیاوری، که در این یادآوری بر هر شخصی که صبور و شکرگزار است دلایل روشنی نهفته است. در آیه ۴۶ سوره نساء نیز آمده است گروهی از یهودیان کلمه‌ای که از جانب خدای متعال آمده را تغییر داده و تحریف می‌کنند.

دبیر شورای عالی قرآنی استان قزوین خاطرنشان کرد: پیش از این نیز مقام معظم رهبری از تبیین سخن به میان آورده بودند اما عنوان جهاد را به آن نداده بودند، زمانی که عنوان جهاد می‌آید یعنی این نگرانی افزایش یافته است.

وفاپور بیان کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیش از تغییر مقام شهید و جلاد سخن گفتند، یعنی این موضوعات دچار تحریف شده است، همچنین ایشان در موارد بسیاری فرمودند خدمات انقلاب را به مردم بگویید، اما متأسفانه همیشه عقب می‌مانیم، زیرا ایشان وسعت دید بسیار گسترده‌ای دارند.

جهاد تبیین بر اساس آیات قرآن است

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین بر اساس آیات قرآن کریم است، امامین انقلاب تمام مطالبی که فرموده‌اند بر اساس آیات قرآن کریم، روایات و احادیث معصومین(ع) است، جهاد تبیین نص صریح قرآن کریم در مقابل تحریف است. قرآن در سوره مریم وضعیت حضرت عیسی(ع) را بیان می‌کند که حضرت مریم(س) چگونه ایشان را به دنیا آوردند و چه اتفاقاتی افتاد، اما در ادامه مسائلی پیش آمد که این موضوع دچار تحریف شد که حضرت عیسی(ع) به صلیب کشیده شده و چون فرزند خدا بوده به خدا پیوسته، در حالی که ما اعتقاد داریم ایشان به آسمان‌ها رفته‌اند، این تحریفاتی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

وفاپور تصریح کرد: در دوران پس از رسول گرامی اسلام(ص) نیز آشکارترین تحریفی که رخ داده در سوره مائده است، تحریف به جایی رسید که در زمان اندکی پس از پیامبر اتفاق افتاد و حق امیرالمؤمنین(ع) ضایع شد و ایشان را خانه‌نشین کردند، این‌ها همه تحریفاتی است که توسط یهود انجام شده، تمامی این تحریفات از یهود نشئت گرفته است، شاید اگر مسلمانان در آن زمان جهاد تبیین انجام می‌دادند و پای این جهاد ایستاده و مبارزه می‌کردند هیچ وقت حق حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) ضایع نمی‌شد و این دو بزرگوار از حق خود دور نمی‌ماندند.

چرا به آن چه می‌گویید عمل نمی‌کنید

دبیر شورای عالی قرآنی استان قزوین اظهار کرد: به عنوان یکی از فعالین قرآنی استان، از مؤسسات قرآنی و محافل قرآن کریم در استان گلایه دارم، ما در خط مقدم هر نوع جهادی که باید در خدمت انقلاب اسلامی باشد، کوتاهی کرده‌ایم، بسیاری از ما صرفاً به تلاوت، قرائت و تفسیر قرآن بسنده کرده‌ و به میدان نیامده‌ایم.

وی اشاره کرد: دلیل اینکه در مباحثی از قبیل فتنه ۸۸ و اتفاقات سال ۹۶ و بسیاری از اتفاقاتی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش آمده و ما قرآنی‌ها موضع نگرفته‌ایم، چیست؟ چرا تبیین نکرده‌ایم و صرفاً به تلاوت قرآن پرداخته‌ایم، اگر چه آن هم مقدس و بسیار قابل تقدیر است اما قرآن از ما انتظار بیشتری دارد، در سوره صف آمده چرا به آن چه می‌گویید عمل نمی‌کنید، مگر قرآن نگفته حقایق را تبیین کنید، پس چرا موضع نمی‌گیریم؟

وفاپور در پایان خاطرنشان کرد: باید در موضوع جهاد تبیین جهادگرانه به میدان بیاییم و بیان کنیم که در این ۴۳ سال انقلاب اسلامی چه اتفاقی افتاده است، برای ما قاریان چه اتفاقی افتاده است، قاریان قرآن قبل از انقلاب از ترس عمال رژیم در پستوها قرآن می‌خواندند، اما نعمت انقلاب به قاریان قرآن عظمت بخشید، این‌ها از آن دسته مسائلی است که از آن‌ها غفلت کرده‌ایم و باید با تکیه بر جهاد تبیین این کوتاهی‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام
captcha