کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» منتشر شد
کد خبر: 4065397
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
توسط بوستان کتاب

کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» منتشر شد

کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» اثر غلامرضا رحمانی توسط انتشارات بوستان کتاب روانه بازار کتاب شد.

کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» منتشر شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «هستی‌شناسی تطبیقی ارسطو» اثر غلامرضا رحمانی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 255 صفحه منتشر شد.

ارسطو بی‌شک بزرگ‌ترین فیلسوف جهان باستان و مؤثرترین دانشی­‌مرد در تمام دوران‌ها است. وی در تمام موضوعات فلسفی و علمی زمان خود به بحث پرداخته و مبتکر بسیاری از نظریات علمی و فلسفی بوده است، ازاین‌رو، «معلم اول» نامیده شده است.

از میان این موضوعات، هستی‌شناسی جایگاه ویژه‌ای دارد. مؤلف، مسئله هستی را به‌صورت تطبیقی در این کتاب بررسی کرده و داوری نهایی را بر عهده خوانندگان و پژوهشگران آرای ارسطو نهاده است.

این اثر در شش فصل و 18 بخش تألیف شده است؛ عناوین فصول این اثر عبارتند از: «موجود بماهو موجود»، «علل موجود»، «موجود و واحد»، «احکام موجود»، «معانی موجود»، «نخستین گونه موجود (جوهر)».

ازجمله مباحث این اثر می‌توان به تمایز و تحویل و وجه حصر علل چهارگانه، بداهت موجود، تردّد بعد از جزم، اتحاد مفهوم عدم، تقدم بالفعل بر بالقوه، کیفیت تشکل بحث مقولات، مَقسَم مقولات، جوهریت ماده و صورت، ترکّب جسم، و اثبات محرک نامتحرک اول، اشاره کرد.

علاقه‌مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام
captcha