هشدار پلیس فتا به داوطلبان شرکت در کنکور + فیلم
کد خبر: 4065606
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

هشدار پلیس فتا به داوطلبان شرکت در کنکور + فیلم

پلیس فتا در مورد کلاهبرداری فروشندگان سؤالات کنکور از داوطلبان هشدار داد.

کنکور

به گزارش ایکنا، اقتصاد کنکور بسیار اقتصاد پررونقی است. از برنامه درسی و کتاب‌های آموزشی گرفته تا آموزش شیو‌ه‌ها و متد‌های خاص قبولی در کنکور. در این میان برخی هم ادعا می‌کنند که به هیچ‌کدام از این کار‌ها نیازی نیست و افراد می‌توانند خیلی راحت سؤالات کنکور را بخرند. متأسفانه عده‌ای سودجو با راه‌اندازی کانال‌هایی در شبکه‌های مجازی ادعای فروش سؤالات کنکور را دارند و از این طریق از داوطلبان کنکور کلاهبرداری می‌کنند.

در همین راستا پلیس فتا ضمن هشدار درباره کلاهبرداری فروشندگان سؤالات از داوطلبان شرکت در کنکور اعلام کرد: این نوع کلاهبرداری‌ها نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری می‌شدند، اما مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشتند و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سؤالات کنکور در فضای مجازی بوده‌ایم.

پلیس فتا همچنین تأکید کرد: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. به هیچ وجه فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سؤالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت نمایند.

در ادامه کلیپی که پلیس فتا در مورد این نوع کلاهبرداری تهیه کرده است را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha