امام‌جمعه یزد با مسئولان اداره تبلیغات اسلامی دیدار کرد
کد خبر: 4065619
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

امام‌جمعه یزد با مسئولان اداره تبلیغات اسلامی دیدار کرد

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، 30 خردادماه با مسئولان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد دیدار کرد.

حرمت حسینی در مجالس عزاداری حفظ شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، 30 خردادماه در دیدار با مسئولان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد اظهار کرد: آموزش تخصصی و تربیت مبلغان و روحانیون مساجد یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است و عملی کردن مطالبات رهبری نیز باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه یزد با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در این سخنرانی نکات ویژه‌ای نهفته بود و سازمان تبلیغات باید بر خود واجب بداند که این نکات مهم را استخراج و به آن عمل کند. استمرار بخشیدن به انقلاب و تولید و ترویج اخلاق انقلابی از دیگر مواردی است که سازمان تبلیغات باید در انجام آن کوشش کند.

ناصری تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید مطالبات و خواسته‌های رهبری را به روحانیون مساجد بیان کند و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نیز اهتمام داشته باشد.

امام‌جمعه یزد با تأکید بر لزوم ساماندهی هیئت‌ها در ایام ماه محرم بیان کرد: سازمان تبلیغات باید در این زمینه با شاعران و مسئولان هیئت‌ها جلساتی داشته باشد و موارد مهم را مورد بررسی قرار دهد.

وی با تأکید بر حفظ حرمت مراسم روضه خوانی اباعبدالله حسین(ع) گفت: در این مراسم نباید به شأن و منزلت امام حسین(ع) با دروغ بستن، تحریف واقعه عاشورا، اشعار نامناسب و سبک‌های غلط، توهین شود و لازم است واقعه کربلا را به درستی و بر اساس مستندات بیان کرد.

ناصری افزود: حضور نسل جدید در هیئت‌ها از دیگر نکات مورد اهمیت است و باید در تربیت این نسل به عنوان نسلی هیئتی و انقلابی، همه تلاش خود را به کار ببریم.

امام‌جمعه یزد با تأکید بر بازسازی هیئت‌ها از نظر ساختار فردی، اظهار کرد: هیئت‌ها باید از نظر افراد مورد بازسازی قرار گیرند و افراد مسن‌تر تجربیات خود را به افراد جوان‌تر انتقال داده و از افراد جوان در ساختارهای مهم و جایگاه‌های مهم هیئتی استفاده شود.

وی حفظ سبک عزاداری سنتی یزد را لازم دانست و افزود: سبک مداحی و عزاداری در استان یزد متناسب با فرهنگ و زیست بوم این استان است و باید در حفظ اصالت این سبک عزاداری و جلوگیری از تلفیق آن با دیگر سبک‌ها اهتمام داشته باشیم.

ناصری حضور روحانیون با تجربه، دارای تحصیلات عالیه و خوش‌اخلاق در مساجد محل را از مواردی دانست که نسل جدید را به حضور در مساجد و فعالیت‌های مذهبی و علمی ترغیب می‌کند، افزود: نسل جدید تشنه فراگیری حقیقت بوده و می‌توان با برنامه‌ریزی مدون آنها را با ارزش‌های فرهنگی و اسلامی آشنا کرد.

انتهای پیام
captcha