20 برنامه با هدف ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در دستور کار قرار گرفت
کد خبر: 4065641
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
در خراسان‌جنوبی

20 برنامه با هدف ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در دستور کار قرار گرفت

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان‌جنوبی گفت: پیرو عقد تفاهم‌نامه با ستاد اقامه نماز استان، 20 برنامه با هدف ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در دستور کار شورای اقامه نماز اداره‌کل قرار گرفته است.

 محمود رمضانی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمود رمضانی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، 30 خرداد در اولین جلسه شورای اقامه نماز این اداره‌کل، بیان کرد: به‌منظور عینیت بخشیدن پیام مقام معظم رهبری به اجلاس‌های سراسری نماز «ما هم در ادای این شکر واجب، قاصر یا مقصریم»، بومی‌سازی و متناسب‌سازی برنامه‌های ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از برگزاری نشست‌های مشترک تخصصی و کارشناسی بین مسئولین و کارشناسان این اداره‌کل و ستاد اقامه نماز استان، برنامه‌های دوسالانه 1401-1402 استانی تصویب شد.

رمضانی ادامه داد: شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه در راستای مشارکت در امر مسجدسازی در مناطق محروم (مجمع خیرین مسجدسازی)، برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعات «آداب، احکام و اسرار نماز ویژه کارکنان»، «معارف نماز و مدیریت ویژه مدیران»، «شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز ویژه خانواده کارکنان» و «معارف نماز ویژه هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان» از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: حمایت و پشتیبانی از نویسندگان و مؤلفین آثار نماز، حمایت از تولید آثار فرهنگی مرتبط با نماز، استفاده از ظرفیت تمامی جشنواره‌های فرهنگی و هنری دستگاه در سطح ملی و استانی در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز و همچنین ظرفیت نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع نماز از دیگر برنامه‌های تعیین شده است.

انتهای پیام
captcha