تعداد خانه‌های قرآن لرستان به ۲۲۰ باب می‌رسد
کد خبر: 4065696
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
تا پایان امسال

تعداد خانه‌های قرآن لرستان به ۲۲۰ باب می‌رسد

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت ۱۰۰ خانه قرآن در سطح این استان، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد خانه‌های قرآن استان تا پایان سال‌ جاری به ۲۲۰ خانه می‌رسد.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، امروز، ۳۱ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، با بیان اینکه روز تبلیغ مصادف با سالروز دستور امام راحل(ره) مبنی بر تأسیس تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی باید کار مردمی باشد و کار تبلیغات به جهت تبیین اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه فعالیت تبلیغات اسلامی، مردمی است که البته وظیفه اداره‌کل هدایت و نظارت و حمایت بر امور است به برنامه‌های هفته تبلیغ اشاره کرد و گفت: دیدار با مسئولان ارشد استان جهت گزارش فعالیت‌های مردمی، سرکشی از روحانیون شبکه امامت، نشست تخصصی با معاون آموزش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، همایش خادمین تبلیغ، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، میز خدمت در نماز جمعه، غبارروبی مزار مطهر شهدا، پیاده‌روی خانوادگی کارکنان تبلیغات اسلامی لرستان تجلیل از خانواده‌های شهدا و مبلغان مرحوم از عمده فعالیت‌های هفته تبلیغ در لرستان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به گزارش چهار ساله تبلیغات اسلامی استان لرستان، گفت: اعزام ۳۵۰ مبلغ به مناطق عشایری، برگزاری ۱۰ هزار برنامه فضای مجازی، ۲۰ همایش تبلیعی، پنج هزار مباحثه و سخنرانی در خصوص جمعیت و فرزندآوری، خدمت‌رسانی به یک هزار و 200 نفر بیمار کرونایی از اهم فعالیت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان طی چهار سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه در مناسبت‌های تبلیغی در چهار ساله حدود ۱۳ هزار مبلغ اعزام شده است، ادامه داد: تعداد ۳۵ امام محله، ۹۰ امامت جماعت روستایی و در مجموع ۱۰۳ روحانی به شکل مستمر فعالیت تبلیغی دارند.

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه در حوزه قرآنی ۵۰۰ برنامه قرآنی طی چهار سال گذشته شامل جشنواره قرآنی جوان، جشنواره قرآنی خانواده، جشنواره قرآنی و بیش از سه هزار محفل، کرسی و جزءخوانی برگزار شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ خانه قرآن در سطح استان فعالیت دارند و در سال‌ جاری به ۲۲۰ خانه قرآن افزایش می‌یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه دوره‌های قرآنی برای ۹۸۷ نفر برگزار شده است و در بحث آموزش حفظ و صحیح‌خوانی برای شش هزار نفر برگزار شده که پنج هزار نفر آن صحیح‌خوانی است، اظهار کرد: کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی برای چهار هزار نفر برگزار شده است کمااینکه در بحث آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ۲۱ نفر مدرک درجه دو معادل لیسانس، سه نفر معادل فوق دیپلم و ۱۱ نفر معادل دیپلم داریم.

وی با اشاره به ارزیابی و پایش فعالیت هیئت‌های مذهبی استان و اینکه پس از پایش هیئت‌های مذهبی در حال حاضر یکه هزار و 500 هیئت در لرستان فعال هستند، گفت: اطلس مساجد استان در حال انجام است و ۵۰ مسجد در مرحله اول بررسی شد و یکی از برکات این کار تشکیل شورای بررسی مشکلات در مساجد بود.

انتهای پیام
captcha