اساتید بسیجی به موقع در صحنه‌ها حضور یابند
کد خبر: 4065750
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

اساتید بسیجی به موقع در صحنه‌ها حضور یابند

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با گرامیداشت یاد شهید چمران، مهمترین وظیفه اساتید بسیجی در جامعه کنونی را شناخت مأموریت و عمل به موقع آنها دانست.

حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سردار حسین زارع‌کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، امروز، 31 خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به عزم و اراده شهید چمران در پاسداری از ارزش‌های اسلامی و پیروی از ولی امر مسلمین با توسل به خداوند و ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: این شاخصه‌ها شهید چمران را سرآمد و الگو قرار داد.

وی با اشاره به اینکه شهدا در زمان خود، مأموریت جنگ سخت را به خوبی شناختند و به موقع در آن حضور یافته و عمل کردند گفت: اکنون مهمترین وظیفه اساتید نیز شناخت مأموریت و عمل به موقع آنها است.

زارع‌کمالی بر ایجاد گفتمان‌سازی برای حل نظام مسئله تأکید کرد و گفت: همچنین باید در زمینه مطالبه‌گری برای حل مسئله اقدام اساسی صورت گیرد و مهمترین ویژگی اساتید ما این است با توجه به علم و معرفت و بصیرتی که نسبت به دیگر آحاد جامعه دارند، در مسائل مختلف ورود کنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: خوشبختانه اساتید کشور ما تاکنون به خوبی درخشیده‌اند و اگر به حوادث اخیر نگاه کنیم، در زمینه کرونا که همه دنیا را درگیر کرد، اساتید ما علی رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها به خوبی درخشیدند و توانستیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت هر کشور نیروی انسانی آن کشور است و خوشبختانه ما نیروی انسانی با ایمان، ولایتمدار و شجاع و حاضر در صحنه کم نداریم و اساتید بسیار خوب و ارزشمندی داریم و آنچه امروز باید اتفاق افتد، ارتباط این نیروی انسانی ماهر با صنعت است.

زارع‌کمالی بیان کرد: اگر بخواهیم در جنگ نابرابر در عرصه علم موفق شویم ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه باید ایجاد شود چرا که پیشرفت تکنولوژی در عرصه‌های مختلف منوط به این ارتباط است و با این تعامل می‌توانیم علاوه بر حل مشکلات شاهد تحقق شعار سال باشیم.

محمدرضا دهقانی، مسئول بسیج اساتید استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه اولین پیام علمی شهید چمران این بود که جهاد علمی در رأس همه جهادها است، افق بلند شهید با نگاه جهانی، توجه به تقویت بنیه اقتصادی نظام تشیع، نظریه پرداز و اهل عمل بودن را از شاخصه‌های این شهید ذکر کرد.

وی بیان کرد: شهید چمران‌ها باید از دل دانشگاه‌ها تربیت شده و از مکتب اسلام و انقلاب به جامعه بزرگ جهان معرفی شوند، تا جهان بداند تشیع و انقلاب اسلامی هنر بزرگی در تربیت مردانی بزرگ را دارد و در این زمینه حرف اول را می‌زند و این برگ برنده جهان اسلام است که می تواند تمدن نوین اسلامی را رقم زند.

انتهای پیام
captcha