ثبت 360 درخواست در سامانه «حامی»
کد خبر: 4065830
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

ثبت 360 درخواست در سامانه «حامی»

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: سایت حامی برای حذف واسطه‌ها و تسهیل ارتباط اربابان صنایع و صاحبان حِرَف با ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی راه اندازی شده که تاکنون 360 درخواست در این سایت ثبت و در حال بررسی است.

غلامعلی دهشیری، دادگستری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، 31 خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورودی پرونده‌ها به شعب قضایی استان اظهار کرد: ورودی پرونده‌ها 236 هزار و 424 پرونده بوده که نسبت به مدت مشابه 6 درصد رشد داشته است و رتبه یازدهم را رقم زده است.

وی ادامه داد: خروجی پرونده‌های شعب استان 247 هزار فقره بوده که 3 درصد رشد داشته و در این زمینه استان یزد در رتبه دوم کشور قرار دارد. 

دهشیری متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را 93 روز دانست و گفت: این زمان نسبت به مدت مشابه 21 روز یعنی 18 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به مجازات‌های جایگزین حبس نیز گفت: در این زمینه افرادی که بزهی سبک مرتکب می‌شوند از این مدل مجازات بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: اکنون 93/7 درصد ابلاغ‌های قضایی به صورت الکترونیک ارسال می شود و 490 هزار و 362 نفر از جمعیت استان در سامانه ثنا ثبت نام کرده‌اند. در زمینه صلح و سازش نیز با بیش از 52 درصد مصالحه در پرونده‌ها رتبه دوم کشور را داریم. در حوزه عملکرد شورای حل اختلاف استان یزد رتبه پنجم کشوری را از حیث بیشترین عملکرد دارد. در این زمینه با 19 درصد کاهش موجودی از حیث صلح و سازش رتبه دوم کشوری را دارد.

وی با اشاره به اینکه یزد در زمینه پرونده‌های مسن رتبه اول کشور را دارد گفت: در این زمینه 54 و نیم درصد پرونده‌ها تعیین تکلیف شده است.

دهشیری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های جدی حمایت از تولید داخلی بویژه در سال جدید است گفت: در این راستا سایت حامی به منظور حذف واسطه‌ها و بیان مشکلات واحدهای تولیدی بدون واسطه و تلاش برای حل آنها راه اندازی شد و تاکنون 360 درخواست در این سایت ثبت شده که 20 جلسه کارگروه مقدماتی تخصصی تشکیل و در 24 جلسه ستاد صحن علنی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال 1400، 256 مصوبه داشتیم که رشد 84 درصدی را رقم زده است و لذا تثبیت یا ایجاد شغل برای 44 هزار و 516 کارگر در این واحدها که درخواست ها به ستاد واصل شده، صورت گرفته است.

وی با اشاره به استفاده از فناوری روز در راستای رسیدگی به امور مردم از تشکیل سامانه اعتبار سنجی شهادت شهود و مطلعان خبر داد و گفت: یکی از ادله اثبات دعوا، شهادت شهود است این اقدام رایج ترین دلیلی است که مردم به آن دسترسی دارند و لذا این سامانه طراحی شد تا از شهادت‌های کذب جلوگیری شود.

رئیس کل  دادگستری استان یزد با اشاره به ایجاد سامانه هوشمند استعلامات مالی با عنوان سهام گفت:  در این زمینه مؤسسات مالی مثل بانک‌ها به اطلاعات این سامانه دسترسی دارند و یکی از راهکارهایی است که با استفاده از فناوری اطلاعات این بستر فراهم شده تا جلوی برخی بدهکاران بانکی گرفته شود.

وی با اشاره به بهره مندی از قالب‌های هنری به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از برگزاری جشنواره طنز «دادخند» خبر داد.

انتهای پیام
captcha