افخمی فیلم شهید هداوند را می‌سازد
کد خبر: 4065961
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
با هدف گرامیداشت شهدای ارتش

افخمی فیلم شهید هداوند را می‌سازد

علی‌رضا افخمی به زودی فیلمی سینمایی با موضوع زندگی شهید حسن هداوند میرزایی و با هدف گرامیداشت شهدای ارتش را جلوی دوربین خواهد برد.

به گزارش ایکنا، علی‌رضا افخمی کارگردان سینما و تلویزیون به زودی فیلمی سینمایی درباره زندگی شهید حسن هداوند میرزایی را جلوی دوربین خواهد برد. در این سریال امیر سرتیپ جانباز محمد ملایری مشاور پروژه خواهد بود تا پیرامون این شهید گرانقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران به سازندگان مشورت‌های لازم را ارائه دهد.

بنا به این گزارش، این شهید‌زاده شهرستان پاکدشت است برای همین افخمی و داوود هاشمی تهیه‌کننده کار با محسن اردستانی فرماندار پاکدشت دیدار داشتند تا پیرامون مجموعه و نحوه همکاری با هم رایزنی داشته باشند. این کار هم‌اکنون مرحله تحقیق را برای نگارش توسط کارگردان پشت سر می‌گذارد.

این فیلم سینمایی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش جمهوری اسلامی جلوی دوربین خواهد رفت. این جدیدترین همکاری افخمی و هاشمی به ترتیب در جایگاه کارگردان و تهیه‌کننده پس از سریال‌های مانند «پنجمین خورشید»، «پنج کیلومتر تا بهشت»، «احضار» و … محسوب می‌شود.

شهیدحسن هداوند میرزایی در سال ۱۳۳۷در روستای قشلاق کریم آباد از توابع ورامین، دیده به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۵ وارد ارتش شد. پس از فارغ التحصیلی و طی دوره‌های لازم به لشکر ۲۳ نوهد منتقل و در گردان ۱۵۴ مشغول به خدمت شد. وی پس از طی دوره چتربازی به گردان ۱۹۲ ملحق، به مناطق عملیاتی کردستان اعزام و با شروع جنگ تحمیلی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شد. شهید هداوند در عملیات های ویژه رزمی و شناسایی محورهای سلماس، آبادان، خرمشهر، ایلام، گیلان غرب و ... حضور فعال داشت و بازپس‌گیری کله‌قندی اسحاق میمک، از افتخارات حضور وی در مناطق عملیاتی بود. وی به دلیل ابراز رشادت‌های فراوان در جبهه‌های حق علیه باطل به ترتیب به ۳ و ۹ ماه ارشدیت نائل آمد.

شهید هداوند میرزایی مأموریت‌های متعددی در مناطق عملیاتی به انجام رساند، در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس چندین روز مردانه جنگید و به همراه نیروهایش گامی مهم در پیروزی این عملیات غرورآفرین برداشت. در تاریخ دوم خردادماه ۱۳۶۱ و تنها یک روز مانده به آزادی خرمشهر، پس از یک نبرد سخت در منطقه شلمچه، از ناحیه کتف مجروح و به اسارت دشمن درآمد. این شهید والامقام در ۲۵ تیر ۱۳۶۹ در اسارت و دور از وطن، به فیض شهادت نائل آمده و پیکر ایشان در آرامستان کرخ‌الاسلامیه به خاک سپرده شد.

سرانجام پیکر پاک این شهید سرافزار میهن در سال ۱۳۸۱، به کشور بازگردانده شد و طی یک مراسم باشکوه و با حضور آحاد مردم قدرشناس، در قبرستان امامزاده موسی(ع) روستای خلیل‌آباد از توابع شهرستان پاکدشت، به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha