استقبال جهاددانشگاهی فارس از ایده‌های نوآورانه دانش‌بنیان
کد خبر: 4066051
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

استقبال جهاددانشگاهی فارس از ایده‌های نوآورانه دانش‌بنیان

رئیس جهاددانشگاهی فارس با یادآوری نامگذاری سال به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: جهاددانشگاهی فارس از همه صاحبان ایده در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه آموزش و فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه استقبال می‌کند.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، اول تیرماه در حاشیه برپایی نمایشگاه آموزش که همزمان با نمایشگاه «تولید ایرانی؛ دانش‌بنیان» در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس در شیراز برپا شده است، گفت: جهاددانشگاهی فارس از همه صاحبان ایده در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه آموزش و فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه استقبال می‌کند.

وی با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی آموزش‌های کوتاه مدت و عالی را در دستور کار دارد، گفت: این نهاد در زمینه آموزش عالی، با ایجاد مراکز علمی کاربردی زمینه تحصیل در فضایی مناسب، با کیفیت و مطلوب را برای علاقه‌مندان در ۲۵ رشته فراهم کرده است.

بابایی اضافه کرد: در بحث آموزش‌های کوتاه مدت و مهارتی، جهاددانشگاهی گسترده‌ترین شبکه را در کشور ایجاد و زمینه آموزش بیش از یک میلیون نفر در هر سال و در رشته‌های مختلف و متنوع را فراهم کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به بیش از چهاردهه سابقه این نهاد در زمینه فعالیت‌های آموزشی، گفت: از مزایای مراکز آموزش کوتاه مدت، تعریف رشته و نوع آموزش براساس نیاز بازار و جامعه بوده است.

بابایی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی، گفت: سال گذشته در استان فارس بیش از ۳ هزار نفر از این آموزش‌ها استفاده کرده و در یک اکوسیستم کامل وارد بازار کار شدند. امسال هم امیدوار هستیم که ظرفیت برای حدود ۱۵۰۰ نفر ایجاد شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی از دیرباز تاکنون بحث آموزش‌های مجازی را در کنار آموزش‌های حضوری دنبال کرده است، گفت: این نهاد تلاش کرده با ایجاد دسترسی برای متقاضیان آموزش‌های کوتاه مدت در دورترین نقاط، عدالت‌محوری را در این زمینه به عنوان یک شاخصه مهم، مد نظر داشته باشد.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس تصریح کرد: اکنون جهاددانشگاهی فارس با ایجاد مراکز آموزشی در ۱۵ نقطه استان، بستری مناسب برای متقاضیان دوره‌های مهارتی کوتاه مدت را فراهم و این امکان را ایجاد کرده است که افراد با طی این دوره‌ها، به بازار کار وارد شده و مشغول به کار شوند.

بابایی در بیان توجه به نیازسنجی و روزآمد بودن فعالیت‌های آموزشی، گفت: جهاددانشگاهی فارس با توجه به اهمیت جهادتبیین و گسترش فعالیت‌ها در فضای مجازی و ظرفیت‌های این حوزه، با همکاری سازمان فضای مجازی سپاه، اقدام به راه اندازی مرکز سواد رسانه‌ای کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس گفت: این مرکز بستری مناسب برای فراگیری تمام آموزش‌های مرتبط با سواد رسانه و فضای مجازی را به فراگیران ارائه خواهد داد تا علاوه بر ارتقای دانش و آگاهی افراد، امکانی برای کسب و کارهای نو و دانش‌بنیان در این حوزه ایجاد کرده باشد.

وی، آموزش زبان را از شاخص‌ترین دوره‌های برگزار شده توسط جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان فارس دانست و گفت: در آموزش زبان، از کتاب «ایت» به عنوان منبع بومی جهاددانشگاهی که مورد تائید صاحب‌نظران بوده است و شیوه‌های کارآمد، بهره می‌بریم که منجر به رضایت زبان‌اموزان قرار داشته است.

بابایی با بیان اینکه فارس از مستعدترین استان‌ها در زمینه فعالیت‌های آموزشی محسوب می‌شود، افزود: توجه به بخش آموزش به واسطه اهمیت نیروی انسانی متخصص در فرآیندهای مختلف، زمینه‌ساز ایجاد و تسریع در رشد و توسعه ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... جامعه خواهد شد زیرا برونداد موسسات آموزشی، درونداد سایر سازمان‌ها، نهادها و مراکز است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به اینکه نمایشگاه «آموزش» در سال‌های گذشته در شیراز برپا شده و مورد استقبال مخاطبان بوده است، گفت: خوشبختانه با بهبود وضعیت شیوع کرونا، این نمایشگاه که ۲ سال تعطیل بود، مجددا امسال فعال و زمینه مناسب برای حضور مراکز و موسسه‌های فعال در حوزه آموزش در آن فراهم شده است.

وی با بیان اینکه فارس به لحاظ حضور و فعالیت مؤسسه‌ها و مراکز آموزشی، از سطح کمی و کیفی مناسبی برخوردار است و فعالیت در این حوزه به شکلی مطلوب دنبال می‌شود، افزود: در کل برگزاری نمایشگاه‌های مختلف زمینه‌ای برای معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات بخش‌های مختلف محسوب شده و امکان ایجاد ارتباط بین بخشی و فرابخشی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
captcha