تشکیل ۷۰ پرونده ترک فعل مسئولان در زنجان
کد خبر: 4066104
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

تشکیل ۷۰ پرونده ترک فعل مسئولان در زنجان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز زنجان گفت: ۷۰ فقره پرونده برای ترک فعل و سستی مدیران تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان شامگاه دیروز یکم تیرماه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با بیان اینکه طی سه سال گذشته، شاهد اتفاقات خوبی در دادگستری استان چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی هستیم، اظهار کرد: در آخرین ارزیابی کلی که معاونت راهبردی قوه قضاییه از استان‌ها به عمل آورده، استان زنجان رتبه سوم کشوری را در ۱۴ سرشاخه اصلی و زیرشاخه‌های مربوطه به دست آورده است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ترسیمی امسال، کنترل پرونده‌های وارده‌ به دادگستری‌ها است که بی‌تردید بخشی باید از طریق اقدامات پیشگیری انجام شود، اظهار کرد: در این زمینه اقدامات موثری در حوزه پیشگیری و حقوق عامه طی یک سال گذشته انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از ظرفیت جلسات شورای حقوق بیت‌المال، شورای پیشگیری، کمیته مقابله با جرائم خاص و کمیته پیگیری مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و خطرناک اشاره کرد.

این مسئول با پرداختن به این مسئله که بخش قابل توجه دعاوی ما چه در حوزه کیفری و چه در حوزه حقوقی مربوط به املاکی است که عمدتاً اسناد عادی دارند، تصریح کرد: در همین راستا طبق آخرین آمار ۹۵ درصد از اراضی ملی و دولتی استان زنجان صاحب سند رسمی شدند که این امر گامی رو به جلو در مبارزه با زمین‌خواری و فساد است.

این مسئول با اشاره به اینکه سعی شده است زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها کاهش یابد، گفت: در دادسراهای استان در سال ۹۹ متوسط زمان رسیدگی ۷۵ روز بود و امسال این رقم به کمتر از ۶۰ روز رسیده است که امیدواریم این عدد باز هم کاهش یابد.

عباسی با بیان اینکه در حوزه اشتغال نیز جلساتی با شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌جاری برگزار شده است که در همین راستا دستگاه‌های مرتبط با مشکلات این شرکت‌ها مکلف به برگزاری جلسات جداگانه با این شرکت‌ها شدند، افزود: در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شد ۱۵ هکتار زمین در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت جامعه خط قرمز ما است و وظیفه داریم امنیت و آرامشی که با زحمت ایجاد شده حفظ کنیم و اجازه ندهیم افراد فرصت‌طلب و سودجو به این امنیت خدشه وارد کنند، یادآور شد: در همین راستا برخورد جدی و سختی با اراذل و اوباش انجام می‌شود؛ همچنین با وجود بانک اطلاعاتی سارقان و مجرمان حرفه‌ای استان در صدور کیفرخواست‌ها در دادسرا سابقه افراد استخراج و از دادگاه برای این قبیل متهمان اشد مجازات درخواست می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در کنترل بازار، نگاه‌مان نگاه حمایتی به اقدامات اصلاحی دولت است، تصریح کرد: متولیان در بازار مشخص بوده و از اقدامات آن‌ها حمایت می‌کنیم.

عباسی با تاکید بر اینکه رویکرد حمایتی نسبت به مدیران شجاع داریم ولی هیچ‌گونه اهمال، سستی و ترک وظیفه را نمی‌پذیریم،افزود: با توجه به همین موضوع ۷۰ فقره پرونده برای ترک فعل و سستی مدیران تشکیل شده است زیرا مدیری که به وظایف خود عمل نکند و باعث دغدغه مردم شود، باید پاسخ‌گو باشد.

وی با توضیح این مطلب که متاسفانه آمار سرقت علی‌رغم افزایش سرقت‌ها در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ با اقدامات پیشگیرانه که در سال جدید اتفاق افتاد، شاهد کاهش رشد سرقت هستیم،یادآور شد: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو اموال مردم را به تاراج ببرند.

این مسئول با یادآوری اینکه در حوزه فضای مجازی نیز تیم رصد داریم و فعالیت کسانی که دنبال ناامید کردن مردم هستند رصد می‌کنیم، ادامه داد: عده‌ای در این فضا به دنبال تخریب و نه انتقاد از مسئولان هستند.

وی برخورد با فساد را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضا عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه مبارزه با فساد در ۱۵ ماه اخیر ۱۵۰ فقره پرونده فساد داشتیم که ۴۷ فقره منجر به کیفرخواست شده است.

عباسی با بیان اینکه در دادسراهای استان، پرونده‌های مانده با زمان بیش از ۶ ماه، کمتر از نیم درصد است، گفت: در میانگین پرونده‌های ورودی هر شعبه هم رتبه سوم کشوری را داریم.

وی با اشاره به بازپس‌گیری ۶۰ هکتار از زمین‌های واگذار شده به افرادی که با نام تولید و سرمایه‌گذاری زمین از دولت دریافت کرده بودند، اما هیچ‌گونه تولید و سرمایه گذاری انجام نشده بود، خاطرنشان کرد: این زمین‌ها تحویل افرادی شد که در استان به دنبال تولید و سرمایه‌گذاری بودند.

انتهای پیام
captcha