بیانیه ستاد امر به معروف فارس در خصوص رفتارهای هنجارشکنانه در شیراز
کد خبر: 4066287
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

بیانیه ستاد امر به معروف فارس در خصوص رفتارهای هنجارشکنانه در شیراز

در پی برگزاری برنامه‌ای همراه با کشف حجاب و رفتارهای هنجارشکنانه در شیراز ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بیانیه‌ای صادر کرد.

امر به معروف و نهی از منکربه گزارش ایکنا از فارس، در پی برگزاری برنامه‌ای همراه با کشف حجاب و رفتارهای هنجارشکنانه در بلوار شهید چمران شیراز ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 متأسفانه در روزهای اخیر شاهد فعالیت‌هایی هنجارشکنانه در حوزه فرهنگی به خصوص حوزه عفاف و حجاب از سمت برخی اغفال‌شدگان هستیم.

برخی افراد، بی‌بندوباری را جزئی از آزادی و نشانه تمدن و تجدد می‌دانند و بعضی آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی نامیده‌اند،  این در حالی است که زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی به حول و قوه الهی با بهره‌گیری و الگوبرداری از سبک زندگی فاطمی و زینبی(س) نه تنها نیازی به الگوهای وارده ناهنجار غربی و تبدیل شدن به زنی شبیه زنان افسرده و بازی خورده غربی ندارد، بلکه خود الگوی بی‌نظیری برای زنان جهان خواهد بود.

سخن گفتن از بدحجابی و پیامدهای آن برای عده‌ای ناخوشایند و چه  بسا مخالفت با تمدن، پیشرفت و آزادی تلقی شود اما از آنجا که به تبع این آزادی‌های بی قید و شرط، بروز مشکلات اخلاقی روزافزون و مفاسد بیشمار در جامعه قطعی خواهد بود و با توجه به اینکه فساد اخلاقی مهم‌ترین عامل انحطاط و نابودی فرهنگ یک جامعه به شمار می‌آید، این امر سبب شده تدریجاً بی‌عفتی و بی‌حجابی به عنوان یک معضل اساسی فرهنگی و اجتماعی تلقی شود.

بی‌توجهی و کوچک‌انگاری این هجمه فرهنگی درمورد حجاب بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین زبان بین‌المللی زنان مسلمان، در سومین حرم اهل بیت(ع) شهر شیراز، خیانتی بزرگ به زن، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست و می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری را در کوتاه مدت بر جامعه بگذارد.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس ضمن محکومیت این حرکت‌های مغایر با تعالیم اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی از کسانی که در دام گروه‌های ضد فرهنگ دیرین اسلامی - ایرانی از مسئله حجاب غافل شدند، می‌خواهد که به برقراری امنیت فرهنگی در جامعه روی آورند و از مسئولان و متولیان فرهنگ خواستار برخورد قاطع با هنجارشکنان، ضمن برداشتن قدم‌های محکم و موثر کوتاه مدت و بلند مدت در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

مسئولان فرهنگی و مدیران سازمان‌های متولی، رسانه‌ها، دستگاه‌های تربیتی و ارشادی موظفند ضمن حمایت از مقوله عفاف و حجاب، این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی کرده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری کنند.  

مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری و نظارت، نیروی انتظامی در برخورد، دولت در روش مدیریت، دستگاه‌های فرهنگی و قوه قضانیه در اجرای قوانین عفاف و حجاب و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر جدیت و مراقبت داشته باشند تا خدای ناکرده اتفاقاتی از این دست رخ ندهد.

مبلغان دینی، معلمان مدارس و اساتید دانشگاه‌ها نیز باید علاوه بر تبیین چهره به چهره در این امر مقدس، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را جزو لوازم ضروری و اولیه خود برای تبلیغ و ترویج حیا، غیرت و احیای امر به معروف و نهی از منکر و پاسخگویی به شبهات قرار دهند و خود را ملزم به استفاده از آن و بهره‌گیری تبلیغی از آن بدانند، چرا که دشمن از این راه هجمه‌های زیادی را علیه زن و مرد مومن و مسلمان ایرانی وارد کرده است.

در پایان از تمامی  دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب خواستاریم جهت شناساندن عمق و محتوای عفاف و حجاب، برنامه‌ریزی و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری کنند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند.

انتهای پیام
captcha