تحول در طرح نذر آب؛ از آبرسانی تا ایجاد اشتغال
کد خبر: 4066611
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

تحول در طرح نذر آب؛ از آبرسانی تا ایجاد اشتغال

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اجرای طرح نذر آب 5 از یکم مردادماه خبر داد و اعلام کرد: این طرح با تحولات گسترده در این دوره اجرا خواهد شد و هدف‌گذاری به سمت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق آسیب‌دیده است.

تحول در طرح نذر آب از آبرسانی به ایجاد اشتغال

وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا، از تغییر در اجرای طرح نذر آب این جمعیت خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی در این زمینه در حال نهایی شدن است و نذر آب پنج از اول مرداد ماه اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که این طرح امسال در چند استان اجرا خواهدشد؟ گفت: در این دوره نحوه اجرا با دوره‌‌های قبل متفاوت خواهد بود و به احتمال زیاد به هر استانی اعلام می‌کنیم که یک منطقه را به عنوان پایلوت انتخاب کند تا طرح در آنجا اجرا شود. در چند استانی که وضعیت وخیم‌تری از نظر تنش آبی وجود دارند نیز به صورت ویژه‌تر چند پروژه بزرگ اجرا خواهد شد.

سلیمی تصریح کرد: در طرح نذر آب 5 محور اصلی کار سالم سازی آب شرب در مقابله با تغییرات اقلیمی است و در کنار آن بحث توانمندسازی مردم مناطق متأثر از تنش آبی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا فعالان محیط زیستی که متخصص در زمینه تغییرات اقلیمی هستند نیز دعوت به همکاری خواهند شد؟ گفت: در سطح ریاست جمعیت هلال احمر شورایی تحت عنوان شورای تغییرات اقلیمی در جمعیت هلال احمر تشکیل شده است که با حضور پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر؛ رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان مسائل مربوط به محیط زیست، تنش‌های آبی و ... بررسی و اقداماتی برای مقابله اندیشیده خواهدشد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اعلام این مطلب که در طرح نذر آب، یک تحول بزرگ در حال رخ دادن است و این طرح به شکل جدیدی اجرا خواهد شد، گفت: به فراخور و نیاز از افراد متخصص و داوطلب و شرکت‌های دانش بنیان برای اجرای طرح‌ها دعوت شده و از نظرات آنها استفاده می‌شود.

وی ضمن استقبال از حضور فعالان محیط زیست و متخصصان این حوره برای همکاری با جمعیت هلال احمر، گفت: از اینکه این افراد عضو داوطلب هلال احمر شوند استقبال می‌کنیم اما برای همکاری با هلال احمر لزوماً نیاز نیست عضو این جمعیت شوند بلکه با توجه به توانمندی افراد متخصص در این زمینه از آنها دعوت به همکاری خواهدشد.

تحول در طرح نذر آب از آبرسانی به ایجاد اشتغال

سلیمی با اشاره به خشکسالی‌های متعدد و طولانی که کشور با آن مواجه بوده و تأثیر مخرب این خشکسالی‌ها بر استا‌ن‌های جنوبی و جنوب شرقی که اشتغال در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری و صیادی را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: نبود اشتغال اصلی‌ترین عامل مهاجرت‌های گسترده از این استان‌هاست که نتیجه‌ آن حاشیه‌نشینی، آسیب اجتماعی، سطح زندگی روبه پایین و روی آوردن به شغل‌هایی با درآمد اندک است.

وی افزود: سازمان داوطلبان در قالب اجرای برنامه ملی «نذر آب5» در صدد است تا با هم‌افزایی و به اشتراک گذاری منابع ملی و فکری اتاق بازرگانی، اصناف، معادن و کشاورزی ایران و به خصوص  جامعه نیکوکاری ابرار، با ایجاد شغل‌هایی برای نگهداشت جمعیت فعال و جویای کار در این مناطق و همچنین اجرای طرح‌های اقتصادی کم آب‌بر و زودبازده، اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

انتهای پیام
captcha