درخواست نامگذاری خیابانی به نام شعیشع در مصر
کد خبر: 4066726
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

درخواست نامگذاری خیابانی به نام شعیشع در مصر

خانواده و دوستداران شیخ ابوالعینین شعیشع قاری فقید و مشهور مصر خواستار نامگذاری یک خیابان یا میدان به نام او در کشورشان شدند.

درخواست نامگذاری خیابانی در مصر به نام شعیشعبه گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، محمد عوض الیمانی، نوه شیخ ابوالعینین شعیشع در اظهاراتی خبری گفت: خواسته کلی خانواده مرحوم شعیشع و دوستداران او به مناسبت یازدهمین سالروز درگذشت این قاری نامی، این است که یکی از میادین استان کفرالشیخ یا یکی از خیابان‌های اصلی زادگاه وی درشهر بیلا به نامش نامگذاری شود.

وی از استاندار کفرالشیخ خواست نام گرانقدر شیخ شعیشع را بر یک میدان اصلی و همچنین بر مؤسسه دینی الازهر در شهر بیلا گذارد تا خواسته دوستداران استاد که در شبکه‌های اجتماعی فراخوانی را در دعوت به این نامگذاری ایجاد کرده بودند، جامه عمل بپوشاند.

ابوالعینین شعیشع در سال ۱۳۴۰ هجری قمری در بیلا از استان کفرالشیخ متعلق به مصر علیا به دنیا آمد. او تنها قاری عصر خود بود که به روش محمد رفعت تلاوت می‌کرد. همواره مشتاقان قرآن کریم از قرائت او بهره می‌گیرند.

وی قرآن را در سن هفت سالگی فرا گرفت و قرائت قرآن را در رادیو قاهره برای اولین بار در سن هفده سالگی در ۱۳۶۰ هـ. ق آغاز کرد. او در آن زمان کوچکترین قاری در رادیو بود. وی در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۱ در ۸۸ سالگی درگذشت.

انتهای پیام
captcha