روزنه‌های فسادزا در جامعه بسته شوند
کد خبر: 4066823
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

روزنه‌های فسادزا در جامعه بسته شوند

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه باید برخی روزنه‌های فسادزا و زمینه‎هایی که خود بروز ترک فعل و دوری از معروف‌ها می‌شود، بسته شود، گفت: نباید بستر برای بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی فراهم باشد.

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر لارستان به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر لارستان به ریاست حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی امام جمعه لارستان و با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی پور دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، جمعی از روسای ادارات شهرستان و کلیه اعضای ستاد امروز، 5 تیرماه در دفتر امام جمعه لارستان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا حجت‌الاسلام و المسلمین  سید مختار موسوی خرم، امام جمعه لارستان گفت: بستر لازم برای حرکت‌های اثرگذار توام با تدبیر و عقلانیت در زمینه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و البته پذیرش این مهم به عنوان یکی از ضرورت‌های اساسی دین از سوی مردم و شهروندان خداجوی این شهرستان به خوبی فراهم است .

وی اظهار کرد: فریضه ارزشمند امر به معورف و نهی از منکر دو خصلت از ویژگی‌های بارز خداوند است و ما باید نسبت به انجام آن بیش از پیش حساس و مکلف به اجرای آن باشیم.

موسوی خرم تصریح کرد: عدم اجرای این فریضه الهی و واجب دینی که این همه مورد تاکید اسلام قرار گرفته سبب بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها در جامعه می‌شود که برای جبران آن‌ها باید هزینه‌های سنگین‌تری را متحمل شویم.

وی، مسئولان و مدیران در دستگاه‌های مختلف اجرایی را صف اول برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: برای اجرای برخی امور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این راستا غفلت‌هایی صورت گرفته که انتظار می‌رود با ورود فرماندار و حساسیت بیشتر مدیران این مهم بر سرانجام برسد.

امام جمعه شهر لارستان گفت: باید برخی روزنه‌های فسادزا و زمینه‎هایی که خود بروز ترک فعل و دوری از معروف‌ها می‌شود بسته شود و نباید بستر برای بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی فراهم باشد.

موسوی خرم افزود: انجام این فریضه دینی باید بیش از پیش در اماکن عمومی، پارک‌ها و در سطح بازار و مراکز تجاری و فروشگاه‌ها تقویت شود و اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت هم نظارت بیشتری کنند.

داریوش دهقان، فرماندار ویژه لارستان نیز در این نشست بر ضرورت ترویج و گسترش معروف‌ها در جامعه و از سوی متدینین و گروه‌های مختلف مردمی تاکید کرد و گفت: هرچه تمرکز بر روی کارهای نیکو  بیشتر باشد، بستر برای ترک فعل‌ها و منکرات هم بدون شک به مرور از بین خواهد رفت.

وی بر ضرورت حرکت‌های ایجابی برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: هرچه مسیر و بستر فعالیت به سمت معروف‌ها و تشویق و ترغیب کارهای نیک در جامعه رواج یابد، فضا برای ترک فعل‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی هم کمرنگ‌تر خواهد شد.

دهقان بیان کرد: برخی حرکت‌هایی از سوی جوانان مومن و انقلابی وبه صورت خودجوش در مساجد و کانون‌های فعال فرهنگی در شهر لار در حال انجام است که این مهم خود بهترین مصداق در راستای ترویج معروف‌ها است و این‌گونه فعالیت‎ها هم تقویت و هم بیشتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

فرماندار ویژه لارستان، تقویت بنیاد فرهنگی مهدویت در لارستان را خواستار شد و گفت: با تقویت چنین مراکز مهم فرهنگی و دینی می‌توان جلوی برخی خرافه‌پرستی‌ها که چهره اسلام و دین را مخدوش می‌کنند گرفته شود و از طرفی خود بهترین و مناسب‌ترین مکان و بستر برای انجام فریضه امر به معروف است.

در ادامه حجت‌الاسلام هادی‌پور، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، جمعی از روسای ادارات شهرستان و کلیه اعضای ستاد نیز پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در خصوص فریضه احیا امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

انتهای پیام
captcha