تفاهم‌نامه همکاری مشترک بیت‌الاحزان و آموزش و پرورش فارس منعقد شد
کد خبر: 4066920
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بیت‌الاحزان و آموزش و پرورش فارس منعقد شد

طی جلسه‌ای که با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در استانداری فارس برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک موسسه قرآنی بیت‌الاحزان و آموزش و پرورش فارس رسماً به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بیت‌الاحزان و آموزش و پرورش فارس منعقد شدبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام و المسلمی علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: طی جلسه‌‌ای که اول تیرماه با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش در استانداری فارس برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان و آموزش و پرورش فارس رسماً به امضا رسید.

وی نهادینه ساختن نظام آموزشی قرآنی و مدارس حفظ با تحصیل را اصلی‌ترین محور این تفاهم‌نامه برشمرد و افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه به‌زودی اجرایی ‌شود، ضمن اینکه طی این تفاهم‌نامه مقرر شد دامنه همکاری‌های بیت الاحزان و آموزش و پرورش بسیار گسترده‌تر از گذشته دنبال شود.

شاهسونی اجرای این طرح را نقطه‌ عطفی در نظام آموزشی کشور توصیف کرد و ادامه داد: نخستین مدرسه قرآن محور بیت‌الاحزان در شهرستان جهرم آغاز به کار کرد و استقبال مردمی مناسب سبب شد ما تصمیم به اجرای آن در سطح بالاتر داشته باشیم و خرسندیم که امروز شاهد امضای این تفاهم نامه مشترک هستیم.

وی در تشریح مدارس حفظ محور تصریح کرد: در مسیر هدایت دانش آموزان مستعد به سمت و سوی کلام وحی، مدارس حفظ همراه با تحصیل راه‌اندازی شده و دانش‌آموزان دختر و پسر کلاس هفتم این فرصت را دارند که طی ۳ سال حافظ قرآن شوند و همزمان بتوانند تحصیل خود را نیز ادامه دهند.

شاهسونی ادامه داد: اجرای این طرح نه تنها دانش‌آموزان را از کسب علم دور نمی‌کند بلکه هر محصل به موازات آموزش تحصیلی خود، حفظ، تجوید، روخوانی و تفسیر قرآن را نیز فرا می‌گیرد که این خود فرصتی مناسب برای جویندگان واقعی علم به شمار می‌رود.

یادآور می‌شود، در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس که با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مابین اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با تعدادی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان در حضور وزیر آموزش و پرورش امضا شد.

این تفاهم‌نامه‌ها مابین دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت، سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، حوزه هنری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، موسسه قرآنی بیت‌الاحزان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان ثبت اسناد و املاک، ورزش و جوانان و نهاد کتابخانه‌های عمومی، امضا شد.

انتهای پیام
captcha