آغاز به‌کار مسابقات قرآن اوقاف با ۶۶۷ شرکت‌کننده در قزوین
کد خبر: 4067564
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

آغاز به‌کار مسابقات قرآن اوقاف با ۶۶۷ شرکت‌کننده در قزوین

رئیس اداره قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور‌ خیریه استان قزوین از آغاز مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ با حضور ۶۶۷ شرکت‌کننده در این استان خبر داد.

عظیمی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف قزوین

علی عظیمی، رئیس اداره قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور‌ خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: مرحله شهرستانی چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ کریم به میزبانی شهرستان تاکستان از امروز آغاز به‌کار کرد و این دوره از مسابقات در روزهای ۱۲ تیرماه در شهرستان آوج، ۱۴ و ۱۵ تیر ماه در شهرستان‌های قزوین و آبیک، ۲۲ تیرماه در شهرستان البرز و بیست‌و‌سوم به میزبانی شهرستان بوئین‌زهرا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۶۷ نفر از فعالان قرآنی در این دوره از مسابقات به رقابت می‌پردازند خاطرنشان کرد: بانوان با حضور ۴۲۰ نفر، ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند و برادران با تعداد ۲۴۷ شرکت‌کننده، ۳۷ درصد از جمعیت فعال قرآنی در این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور‌ خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: کلیه شهرستان‌های سطح استان قزوین مشارکت فعالی در این رقابت از خود نشان داده‌اند. قزوین ۲۵۶، البرز ۱۴۳، بوئین‌زهرا ۹۱، تاکستان ۵۵، آوج ۸۱ و آبیک ۴۱ نفر را به میدان این رقابت فرهنگی دعوت کرده‌اند.

وی گفت: بانوان و آقایان در این دوره از مسابقات در شاخه‌های صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدا و حسن‌تلفظ با یکدیگر رقابت کرده و توسط ناظران مطرح استان، مورد داوری قرار می‌گیرند.

عظیمی تصریح‌کرد: از مجموع ۶۶۷ شرکت کننده، ۶۴ نفر در رشته قرائت، ۲۱۱ نفر در رشته ترتیل، ۳۵ نفر حفظ‌کل، ۵۰ نفر حفظ ۲۰ جزء، ۹۱ نفر در حفظ ۱۰ جزء، ۱۱۱ نفر در حفظ ۵ جزء، ۵۴ نفر در رشته اذان، ۴۸ نفر در رشته دعا‌خوانی و سه نفر در رشته تواشیح ثبت نام کرده و به رقابت خواهند پرداخت.

وی در پایان بیان کرد: در پایان مراحل شهرستانی، از هر رشته سه نفر به مرحله استانی راه‌یافته و در شهریورماه در رقابت استانی حضور خواهند یافت و پیشتازان مرحله استانی در نیمه دوم سال جاری وارد رقابت ملی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha