رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ قزوین برای برج خلیج فارس چیست؟
کد خبر: 4067567
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ قزوین برای برج خلیج فارس چیست؟

مدیر شهرداری منطقه ۲ قزوین با بیان اینکه برج خلیج فارس قزوین پایان کار ندارد از آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تخریب بخش‌هایی از ساختمان خبر داد.

برج خلیج فارس

به گزارش ایکنا از قزوین، سلیمان بهرامی، مدیر شهرداری منطقه ۲ قزوین، اظهار کرد: به درخواست آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و دستور مقام قضائی حکم تخلیه برج خلیج فارس قزوین صادر شده است چراکه این ساختمان پایان کار ندارد و مشمول شرایط مناسب و کافی برای بهره‌برداری نیست.

وی اضافه کرد: شرایط بهره‌برداری آن است که ساختمان دارای تأییدیه‌های لازم مربوط به ضوابط اطفای حریق، استحکام بنا، استاندارد آسانسورها، خروجی‌های اضطراری و شرایط فنی نما باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه مالک برج خلیج فارس قزوین بدون شرایط بهره‌برداری از ساختمان استفاده کرده است تصریح کرد: در چنین شرایطی ممکن است در بحران‌هایی مثل زلزله و آتش سوزی صدمات جبران ناپذیری به جان و مال مردم وارد شود.

وی بیان کرد: این برج دارای مشکلات متعددی از جمله احداثی‌های مازاد بر پروانه و تغییر کاربری است که منجر به صدور آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب بخشی از ساختمان است.

بهرامی خاطرنشان کرد: استحکام بنای ساختمان‌ها می‌بایست توسط ناظرین اعلام و توسط سازمان نظام مهندسی تأیید و دارای هولوگرام باشد و لازم است در صورت وجود فرم استحکام و تاییدیه ها و استاندارد آسانسورها، مدارک مثبته به‌جای انتشار در فضای مجازی و جو سازی رسانه‌ای، به شهرداری ارائه و ایمنی واقعی برای مردم فراهم شود.

وی با توصیه به شهرواندان تأکید کرد: نیاز است شهروندان در هنگام خرید یا اجاره ملک مسکونی و یا تجاری حتماً به داشتن پایان‌کار و اسناد مثبته توسط سازمان‌های متولی توجه داشته باشند تا دچار مشکلات این چنینی نشوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha