ضرورت پرداختن به ابعاد شخصیتی کاظم ساروقی
کد خبر: 4067649
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

ضرورت پرداختن به ابعاد شخصیتی کاظم ساروقی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در همایش استانی «زکات»، اظهار کرد: کربلایی کاظم ساروقی الگویی بی مانند در پرداخت زکات است، اما متأسفانه در استان کمتر به شخصیت این حافظ قرآن پرداخته می‌شود و لازم است معرفی ابعاد شخصیتی او مورد توجه قرار گیرد.

مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، امروز، نهم تیر در همایش استانی «زکات» که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، شعار این اجلاس استانی «تقرب به خداوند، شکر الهی و توانمندسازی» در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: رویکرد این همایش تبلیغی، رسانه‌ای و تجلیلی است؛ چراکه بر این باوریم باید از همه ظرفیت‌ها برای اشاعه فرهنگ زکات استفاده کرد.

وی از کاظم ساروقی، حافظ کل قرآن و معجزه قرن به‌عنوان الگوی بی‌مانند زکات یاد کرد و افزود: کربلایی کاظم در روستای ساروق از توابع شهرستان اراک می‌زیست و با استفاده از لقمه حلال و پرداخت زکات توانست یک‌ شبه حافظ قرآن شود، متأسفانه در استان کمتر به شخصیت این حافظ قرآن پرداخته می‌شود و لازم است معرفی ابعاد شخصیتی او مورد توجه قرار گیرد.

مؤمنی ایمان را محور اصلی حرکت در زندگی دانست و ادامه داد: ایمان به خداوند و اعتماد به وعده‌های الهی باعث می‌شود تا تحقق مبانی دینی همچون زکات بیشتر باشد. زکات‌پردازان بر این باورند که با پرداخت بخشی از مال خود به نیازمندان نه تنها از دارایی آنان کم نمی‌کند، بلکه باعث افزایش برکت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی مبلغان، جامعه روحانیت، زکات‌پردازان و فعالان مجموعه کمیته امداد در شهرها و روستاها را پیشقراولان احیای زکات برشمرد و اضافه کرد: استمرار تحقق فرهنگ پرداخت زکات به واسطه عاملان و فعالان این حوزه محقق می‌شود. داشتن بصیرت در کنار سایر فعالیت‌ها باعث می‌شود که راه را درست انتخاب کرده و ثمرات آن را در زندگی شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha