افتتاح خانه هلال مرکز مدیریت حوزه علمیه استان زنجان
کد خبر: 4067670
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

افتتاح خانه هلال مرکز مدیریت حوزه علمیه استان زنجان

خانه هلال مرکز مدیریت حوزه علمیه استان زنجان با هدف توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث راه‌‌اندازی شد.

افتتاح خانه هلال

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جواد جعفری، مدیر حوزه علمیه استان زنجان، ظهر امروز، ۹ تیرماه، در مراسم افتتاح خانه هلال حوزه علمیه زنجان با بیان اینکه طلاب زنجانی علاقه‌مند بهره‌مندی از آموزش‌های هلال‌احمر هستند، گفت: در کنار جمعیت هلال‌احمر برای دریافت آموزش‌های مورد نیاز با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال هستیم.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر حوزه علمیه خدابنده از ظرفیت خانه هلال بهره‌مند است و آموزش‌های مورد نیاز هلال‌احمر برای طلاب ارائه می‌شود، تصریح کرد: در شیوع بیماری کرونا گروه‌های مختلفی اقدام به ارائه خدمات کردند که یکی از این گروه‌های تاثیرگذار، طلاب و روحانیون بودند.

این مسئول ادامه داد: گاهی نیز تعارضاتی در ارائه خدمات به وجود آمد که این امر در حالی است که در حوادث و بحران با برنامه‌ریزی و انسجام بیشتر، ناهماهنگی‌ها مرتفع می‌شود.

سید قاسم موسوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر سازمانی کارآمد است که برای قبل از وقوع حادثه، حین حادثه و پس از آن برنامه‌ریزی‌های منسجمی دارد که برای همه این مراحل آمادگی وجود داریم، گفت: در هلال‌احمر برای قبل از وقوع هر حادثه‌ای آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات برای علاقه‌مندان از طریق خانه‌های هلال در سطح شهرها و روستاهای استان زنجان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سومین سال راه‌اندازی خانه‌های هلال در استان هستیم، عنوان کرد: خانه‌های هلال بهانه‌ای برای توسعه آموزش‌های هلال‌احمر است و ساماندهی نیروهای داوطلب در این خانه‌ها را انجام می‌دهیم.

موسوی با اشاره به همکاری حوزه علمیه زنجان در راه‌اندازی خانه‌های هلال، اظهار کرد: طلاب حوزه‌های علمیه استان ظرفیت قابل توجهی برای ارائه آموزش‌های هلال‌احمر در دورافتاده‌ترین مناطق استان هستند. در دوره شیوع کرونا طلاب در خط مقدم قرار داشتند و به فوتی‌های ناشی از این بیماری و در کفن و دفن، خدمات قابل توجهی ارائه دادند.

این مسئول با اشاره به اینکه طلاب علاقه‌مند در حوزه‌های علمیه زنجان می‌توانند با بهره‌مندی از آموزش‌های عمومی و تخصصی هلال‌احمر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان اقدام به ارائه خدمات امدادی به کاربران جاده‌ای در سوانح کنند، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر با همه توان در خدمت حوزه علمیه است و چنانچه افرادی نیازمند خدمات درمانی باشند، در قالب طرح حمایتی - درمانی می‌توانیم با پرداخت هزینه‌های درمانی به آنان کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha