فهم در دین به انتخاب مسیر درست منجر می‌شود
کد خبر: 4067841
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

فهم در دین به انتخاب مسیر درست منجر می‌شود

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه باید دین را شناخت و حقیقت آن را درک کرد گفت: فهم در دین، انسان را به سمت انتخاب راه و مسیر درست هدایت می‌کند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام‌جمعه یزد، امروز، 10 تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) اظهار کرد: امام می‌فرماید: «الْکَمَالُ کُلُّ الْکَمَالِ: التَّفَقُّهُ فِی الدِّینِ، وَ الصَّبْرُ عَلَى النَّائِبَهِ، وَ تَقْدِیرُ الْمَعِیشَهِ» باید دین را بشناسیم و حقیقت آن را درک کنیم و فهم در دین داشته باشیم. فهم در دین، انسان را به سمت انتخاب راه، هدایت می‌کند و برای فهم دین باید از شئون چهارگانه فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی آگاه باشیم.

ناصری با اشاره به موعظه ابوذر به یکی از انصار رسول خدا(ص) گفت: ابوذر تأکید کرد به کسی که بیشتر از همه او را دوست داری، خیانت نکن تو خودت را از همه بیشتر دوست داری بنابراین سعی کن به خودت خیانت نکنی و کاری انجام ندهی که سبب عذاب تو در آخرت باشد.

امام‌جمعه یزد، ارتباط با خدا را یکی دیگر از ارتباطات مهم دانست و بیان کرد: انسان مؤمن و دین‌شناس می‌داند چگونه رفتار کند و در عالم هستی چگونه عمل کند که خدا را از خود راضی نگه دارد.

وی شناخت از ولایت را یکی دیگر از ابعاد مهم شناخت دانست و گفت: اگر ولی خدا را شناختی شک نداشته باش که خدا تو را به سمت ارزش‌ها و کمال هدایت می‌کند. تبعیت از ولایت و استقامت در مسیر ولایت نیز از دیگر راه‌های شناخت و فهم در دین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: صبر در سختی‌ها و مشکلات، کل الکمال است، زندگی انسان همواره آمیخته با سختی‌ها است زیرا انسان به این دنیا آمده تا برای زندگی جاودان و ماندگار آخرت ساخته شود.

وی تأکید کرد: در این دنیا مشکلات و گرفتاری‌های بسیاری داریم و معاندان اگر خلاف آنها سخن بگوییم و در مسیر خدا قدم برداریم، به دنبال عذاب دادن ما خواهند بود و بر اساس آیه قرآن، همواره با ما مقابله می‌کنند تا ما را از دین‌مان خارج کنند اما قرآن بیان می‌کند  انسان باید در طی کردن مسیر حق و راه خدا، صبور باشد.

ناصری اظهار کرد: ائمه معصومان نیز فرموده‌اند که در راه ما، صبور باشید و تسلیم دشمن نشوید و امروز نیز باید به فررزندان خود آموزش دهیم که صبوری داشته باشند و در برابر سختی‌ها تدبیر کنند و با توکل به خدا کار خود را پیش ببرند.

امام‌جمعه یزد عنوان کرد: برنامه ریزی برای زندگی نیز راه دیگر کمال است و اگر در مسیر زندگی برنامه‌ریزی نداشته باشید و در معیشت خود پیش بینی نداشته باشید، شکست خواهید خورد و حتی دولت‌ها اگر برنامه ریزی برای اقتصاد و معیشت و زندگی مردم نداشته باشند، اداره کشور لنگ می‌زند. همه ما باید در زندگی برنامه ریزی داشته باشیم در حالی که غربی‌ها ما را مصرف‌گرا بار آورده اند و در مصرف همه چیز از وقت و آب و غذا و لباس و ... بی‌برنامه و بی‌رویه هستیم.

ناصری ادامه داد: تقدیر معیشت یکی از ارکان سعادت انسان است، امروز دولت دارد برنامه ریزی‌هایی می کند که نیاز به صبر دارد تا با برنامه‌ریزی، اوضاع را بهبود ببخشد و تحریم ها را خنثی کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید صدوقی بیان کرد: شهید صدوقی سالها قبل و بعد از انقلاب به مردم یزد و ایران خدمت کرد و هرکس نزد این شهید بزرگوار می رفت و درخواستی داشت، دست خالی باز نمی گشت.

گرانفروشی، اجاره بهای مسکن، مالیات و صرفه جویی در مصرف آب و برق از دیگر مواردی بود که امام‌جمعه یزد به آن اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha