حمایت مقام معظم رهبری از شرکت‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 4067961
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

حمایت مقام معظم رهبری از شرکت‌های دانش‌بنیان

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، قطعاً این شرکت‌ها مورد توجه مسئولان در مجلس خواهند بود.

محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورایبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری و فعالان حوزه علم و فناوری استان، با اشاره به اینکه از اواخر سال ۹۹ بیش از ۵۰ میلیارد تومان در حوزه دانش‌بنیان وارد استان شده است، اظهار کرد: چشم‌انداز قانون جهش تولید دانش‌بنیان مناسب است و از نگاه فعالان این حوزه اگر نیاز به تغییرات وجود دارد حتماً به نمایندگان مجلس اطلاع دهند تا تغییرات را بررسی کنیم.

وی با تأکید براینکه ۲۵۰ هزار نفر از خراسان شمالی مقیم استان تهران نشان از ناتوانی ما در استان دارد، ادامه داد: این قانون مانع واردات کالا برای عده‌ای می‌شود که اجرای این قانون برای همه خوشایند نیست.

وحیدی با اشاره به اینکه از اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان به جِد حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: ساختار وزارت جهاد کشاورزی به گونه‌ای طراحی شده است که در حال حاضر ۳۰ میلیون تن نهاده وارد کشور می‌شود اما دام‌ها گرسنه هستند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه مهمترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان، مقام معظم رهبری هستند، اظهار کرد: وقتی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، به طور قطع شرکت‌ها مورد توجه ما خواهد بود.

وی با تأکید براینکه در دنیا تنها ۳ درصد از ایده‌های خلاق به صنعت می‌رسد، افزود: تحکیم پایه دانش‌بنیان نیازمند استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزی و دانشجویی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه زنجیره کمک شرکت‌ها به یکدیگر باید تقویت شود، ادامه داد: در تبصره ۱۴ برای پارک علم و فناوری ردیف ایجاد کردیم و در مجموع ۶۳ میلیارد تومان اعتبار به اعتبار دانشگاه‌ها و مجموعه پارک اضافه کردیم.

 

 

انتهای پیام
captcha