حضور ۱۴۷۵ دانش‌آموز در مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان
کد خبر: 4068888
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱

حضور ۱۴۷۵ دانش‌آموز در مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از شرکت یک‌هزار و ۴۷۵ دانش‌آموز در مرحله مقدماتی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان در تبریز خبر داد.

محمدصادق زاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی محمد صادق‌زاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از آغاز چهلمین دوره مسابقات قرآن کشوری دانش‌آموزان خبر داد و گفت: فرآیند اجرایی این دوره از مسابقات به میزبانی استان آذربایجان‌شرقی در بخش آوایی از امروز، ۱۵ تیرماه به‌صورت رسمی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش و ستاد عالی مسابقات قرآن کشور در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و مداحی در دو بخش مقدماتی و نهایی در تبریز برگزار می‌شود.

صادق‌زاده افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور یک هزار و 475 دانش‌آموز دختر و پسر و ۱۰ داور بین‌المللی به‌صورت آنلاین و مجازی از یکم تیرماه در تبریز آغاز شده و تا 14 تیرماه ادامه داشته است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در مجموع تعداد ۷۰۰ دانش آموز منتخب به شکل حضوری در مرحله نهایی حضور یافته و ۴۰ داور بین‌المللی این مسابقات را قضاوت خواهند کرد.

وی گفت: مرحله فینال مسابقات از دوم تا هشتم مردادماه(دوم تا چهارم مردادماه مسابقات پسران و ششم تا هشتم مسابقات دختران) در تبریز برگزار شده و مراسم افتتاحیه این مرحله نیز با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

صادق‌زاده گفت: بر اساس گفته‌ داوران و ناظران مسابقات، کیفیت برگزاری از نظر ارتباط اینترنتی، سرعت سامانه‌ها و سطح دانش‌آموزان مطلوب بوده و داوران و ناظران مسابقه رضایت بالایی دارند.

انتهای پیام
captcha