غرور آفت زندگی و نیت خالص پیش برنده امور است
کد خبر: 4069128
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹

غرور آفت زندگی و نیت خالص پیش برنده امور است

 امام جمعه یزد گفت: غرور آفت زندگی انسان و نیت خالص پیش برنده امور زندگی است بنابراین این دو نکته همواره باید در زندگی مورد توجه باشد.

غرور آفت زندگی و نیت خالص پیش برنده امور استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، 15 تیرماه در جمع اعضای بیست و نهمین کاروان پیاده بافق به مشهد با اشاره به زندگی امام خمینی (ره) اظهار کرد: دو نکته در مسیر زندگی هرگز نباید فراموش شود که یکی از آنها نیت پاک و اخلاص است.

وی افزود: امام راحل (ره) نیت پاک و خدایی را در تمام مراحل زندگی خود در نظر داشت به گونه ای که یک لحظه فکر غیر از خدا به ذهن ایشان نیامد.

امام جمعه یزد با بیان خاطره ای از امام خمینی (ره)، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در دیدار با افرادی که در مسیر انقلاب مؤثر بودند همیشه یادآور می‌شدند که اگر این انقلاب را برای شخص من انجام دادید که بروید اما اگر برای خدا در این مسیر پا گذاشتید، صبور و مقاوم باشید.

ناصری با تأکید بر اهمیت انجام کارها با نیت خدایی، گفت: اگر می‌خواهید اقدامی در نسل امروز مؤثر واقع شود، در روح جامعه در تمام ابعاد زندگی، با نیت خدایی این کار را انجام دهید که حتماً اثرگذار است.

وی غرور را مانع بزرگی در زندگی دانست و افزود: آفت نفس انسان غرور است و باید در تمام ابعاد زندگی تواضع را پیشه رفتار خود کرد.

امام جمعه یزد بیان کرد: غرور و خودنمایی باعث می‌شود که انسان در مسیر حرکت خود بیشتر بلغزد و باید هر لحظه به خود یادآور شویم که ما در مقابل خدا چیزی نیستیم و به یک دم و بازدم زنده ایم.

ناصری انقلاب اسلامی را انقلابی خدایی دانست و بیان کرد: این انقلاب خدایی است زیرا امام خمینی (ره) با توکل بر خدا و برای خدا این انقلاب را به پیش برد، بنابراین خداوند نگه دار این انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام
captcha