برنامه‌های دهه امامت و ولایت در یزد تشریح شد
کد خبر: 4069162
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰

برنامه‌های دهه امامت و ولایت در یزد تشریح شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برنامه‌های دهه امامت و ولایت در شهر یزد را اعلام کرد.

مجتبی صداقت، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، 15 تیرماه در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت در یزد اظهار کرد: این دهه امسال با ثبت جهانی یزد همراه شده و لذا برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده شده که اجرایی خواهد شد.

صداقت با اشاره به اینکه برنامه‌های این دهه به صورت مردمی برگزار خواهد شد گفت: تاکنون بیش از ۹۰ مراجعه مردمی برای مشارکت در برنامه‌ها داشته‌ایم و 12 ایستگاه اصلی در شهر یزد ایجاد خواهد شد که در این ایستگاه‌های صلواتی، غرفه های فرهنگی نیز تدارک دیده شده است.

وی اجرای سرودهای پاتوقی در اماکن مختلف، حمایت از برپایی ایستگاه‌های صلواتی محلات، برگزاری دورهمی عیدانه در پارک آزادگان، برگزاری بیش از 70 جشن در محلات مختلف، برگزاری خطبه‌خوانی غدیر و دوره تربیت مربی با مشارکت مؤسسه امامت، برگزاری جشن ازدواج علوی برای ۵۵ زوج را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد  گفت: برگزاری پویش خوان غدیر از دیگر برنامه‌ها است که هنرمندان آثار خود با محوریت غدیر و همچنین با موضوعات آزاد، به سازمان ارسال می کنند تا پس از برگزاری نمایشگاه و فروش آثار، عایدی حاصل از آن برای درمان کودکان سرطانی هزینه شود.

وی ادامه داد: برپایی پویش محلات مرتضی علی، جشن بزرگ سادات، همایش ورزش شهروندی، اجرای مسابقه های مجازی، برگزاری نمایشگاه خط و خوشنویسی، اختتامیه کنگره شعر رضوی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این دهه است. 

صداقت برگزاری جشنواره ملی نهج البلاغه به همت دانشگاه فنی و حرفه ای استان، برگزاری تور گردشگری از بافت تاریخی شهر یزد با عنوان «از وزیر تا امیر با محوریت غدیر»، برپایی نمایشگاه ذخیره طلایی با محوریت بحث مهدویت و فضاسازی شهری را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha