اوقات فراغت به هویت‌بخشی و مهارت دانش‌آموزان ختم شود
کد خبر: 4069166
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴

اوقات فراغت به هویت‌بخشی و مهارت دانش‌آموزان ختم شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: توجه به اهداف طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان باید در اولویت امور قرار گیرد و اوقات فراغت در نهایت منتهی به هویت‌بخشی و مهارت دانش‌آموزان شود.

محمد کاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد کاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، 15 تیرماه در آیین افتتاح پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت اظهار کرد: توجه به اهداف طرح اوقات فراغت دانش آموزان باید در اولویت امور قرار گیرد و اوقات فراغت در نهایت منتهی به هویت بخشی و مهارت دانش آموزان شود.

رحیمی‌نژاد افزود: اوقات فراغت تنها منحصر به فصل تابستان و دوران تعطیلی مدارس نیست و اهداف آن باید در طول سال تحصیلی هم دنبال شود.

وی اظهار کرد: اوقات فراغت باید زمینه شکل گرفتن رفتار و نگرش در جهت تقویت و کسب مهارت و در نتیجه رسیدن به توانمندی دانش آموزان را به همراه داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد گفت: در طرح اوقات فراغت سه مشخصه انگیزه، انتخاب و رضایت از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید به دنبال نایافته‌های خودمان در فرزندانمان باشیم.

رحیمی‌نژاد بیان کرد: انگیزه دانش آموز باید با اطلاع و آگاهی باشد تا بتواند انتخاب مورد علاقه و متناسب با ذوقش را داشته باشد و در نهایت منتج به رضایت مندی شود.

عبداللهیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این آیین به شعار سال رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بر اساس شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» امسال شعار «هر دانش آموز یک مهارت» به عنوان شعار پایگاه‌های اوقات فراغت مطرح شد که امیدواریم دانش آموزان در این پایگاه‌ها علاوه بر بروز استعدادهای خودشان یک مهارت را هم کسب کنند.

وی افزود: ۷۱۵ پایگاه اوقات فراغت در سطح استان داریم که شامل 25 کانون فرهنگی و هنری، 298 کانون منتخب مدارس در مقطع ابتدایی، ۱۸۲ کانون متوسطه دوره اول، 124 کانون متوسطه دوره دوم، ۲۰ دارالقرآن، هشت اردوگاه، ۳۲ مجتمع و سالن ورزشی، 16 پژوهش سرا، 15 هسته مشاوره و ۲۰ تشکل دانش آموزی هستند.

عبداللهیان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به استفاده از مربیان توانمند، مجرب، شاداب و  پرنشاط، امسال ۱۲۰ هزار نفر دانش آموز در  پایگاه‌های اوقات فراغت شرکت کنند.

اجرای برنامه سکوی ایران قوی، برگزاری دوره نشاط و تعالی مدارس طرح شهید بهنام محمدی، برگزاری مسابقات هنری و ورزش، راهیان نور، اردوهای جهادی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری سفرهای تربیتی یک روزه و چند روزه، آموزش‌های مجازی روخوانی و روانخوانی قرآن و حفظ قرآن، تفریحی، بازی، سرگرمی، هنری، آموزش‌های مجازی، ارتقای نظام مراقبت‌های اجتماعی در راستای توانمندسازی دانش آموزان از برنامه‌های مطرح شده توسط معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بود.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات فرهنگی و تربیتی کانون فرهنگی تربیتی فاطمه زهرا(س) تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha