درخشش بانوان طلبه یزدی در جشنواره «علامه حلی»
کد خبر: 4069259
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

درخشش بانوان طلبه یزدی در جشنواره «علامه حلی»

طلاب حوزه علمیه خواهران استان یزد توانستند در مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره «علامه حلی» رتبه‌های برتر را کسب کنند.

درخشش بانوان طلیه یزدی در جشنواره «علامه حلی»به گزارش ایکنا از یزد، طلاب حوزه علمیه خواهران استان یزد توانستند در مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره «علامه حلی» رتبه‌های برتر را کسب کنند.

بر این اساس مریم فلاح مهرآبادی از حوزه علمیه خواهران کوثر(س) شهرستان ابرکوه و فاطمه رعیت ابراهیم آبادی از حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد توانستند رتبه سوم کشوری را کسب کنند.

رویا دهقانی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد در این زمینه به ایکنا گفت: در سال 1400 از تعداد 614 نفر بانوی طلبه شرکت‌کننده در سیزدهمین جشنواره مشترک علامه حلی(ره) بین برادران و خواهران، 43 نفر خواهر دارای رتبه‌های اول تا سوم شناخته شدند که دو نفر صاحب رتبه سوم کشوری شدند.

وی ادامه داد: از این 43 نفر بانوی طلبه برتر در سطح استان یک نفر حائز رتبه دوم، 22 نفر رتبه سوم و 20 نفر شایسته تقدیر شناخته شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: 21 اثر از مدرسه الزهرا(س) یزد، چهار اثر از مدرسه حضرت زینب (س)، یک نفر از مدرسه فاطمیه(س) اشکذر، دو نفر از مرکز تخصصی سطح چهار امام حسین(ع) یزد، سه نفر از مدرسه سیدالشهدا، سه نفر از مدرسه علمیه ریحانة الرسول یزد، یک نفر از مدرسه سطح چهار یزد، دو نفر از مدرسه معصومیه(س) یزد، چهار نفر از مدرسه علمیه کوثر ابرکوه و یک نفر از مدرسه خواهران احمد آباد اردکان به عنوان برتر شناخته شدند و بالاترین امتیاز را مدرسه الزهرا(س)احمداباد با 92/5 از مجموع خواهران و برادران شرکت کننده به دست آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: موضوعات پژوهشی که قابل رصد و اجرای کار پژوهش با راهکار همراه باشد، در این هنگام می‌توان گفت حوزه خواهران تأثیرگذار است.

دهقانی با اشاره به اینکه اغلب می‌بینیم پژوهش‌هایی در سطح جامعه با نگاه غیردینی انجام شده و به جامعه عرضه شده است گفت: حوزه علمیه خواهران در سطح کشور باید به مرجعیت علمی برای جامعه زنان تبدیل شود که نیازمند همت همه بانوان طلبه در عرصه پژوهشگری است.

انتهای پیام
captcha