اصلاح قوانین برای گسترش بانکداری اسلامی در اوگاندا
کد خبر: 4069481
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

اصلاح قوانین برای گسترش بانکداری اسلامی در اوگاندا

کابینه اوگاندا اصلاح قانون مؤسسات مالی کوچک مصوب در سال 2003 را انجام داده است که براساس آن خدمات تأمین مالی اسلامی گسترش بیشتری پیدا می‌کند.

اصلاح قوانین برای گسترش بانکداری اسلامی در اوگاندابه گزارش ایکنا به نقل از KBC، در حال حاضر، تنها بانک‌ها مجاز به ارائه خدمات بانکداری اسلامی به مشتریان براساس قانون مؤسسات مالی هستند؛ اما با اصلاح این قانون، مؤسسات مالی کوچک نیز اجازه دسترسی به مراجع بانکداری و تأمین مالی برای ارائه خدمات تأمین مالی اسلامی را دارند.

براساس گزارش انجمن مؤسسات مالی خرد اوگاندا (AMFIU)، همه‌گیری کووید-19 منجر به کاهش ​​نرخ بازپرداخت اعضای آن از 82.8 درصد در ژانویه 2020 به 41 درصد در آوریل 2020 شد زیرا جریان نقدینگی مشتریان در این کشور در سال مالی 2019-2020 کاهش یافت.

در سال 2003 بانک مرکزی اوگاندا خدمات تأمین مالی اسلامی را به رسمیت شناخت و در سال 2016 نیز اصلاحاتی در مورد آن صورت گرفت.

بانک مرکزی اوگاندا رویکرد نظارتی واحدی را برای بانک‌های معمولی و مؤسسات مالی ارائه‌دهنده تجارت مالی اسلامی اتخاذ کرده و مؤسسات مالی ارائه‌دهنده تجارت مالی اسلامی موظفند از قوانین و مقررات مشابه بانک‌های متعارف در مسائلی مانند کفایت سرمایه، حاکمیت شرکتی، طبقه‌بندی و ذخیره اعتبار پیروی کنند.

انتهای پیام
captcha