ابلاغ پیام غدیر، رأس امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 4070342
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

ابلاغ پیام غدیر، رأس امر به معروف و نهی از منکر است

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر ضمن اعلام ویژه برنامه‌های این مجمع گفت: پیامبر (ص) در آخرین سخنرانی که عصاره ۲۳ سال تبلیغ ایشان بود در خطبه غدیر تبیین فرمودند که رأس امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ پیام غدیر است.

حسین فلاح، مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین فلاح، مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر، امروز 21 تیرماه، در نشست خبری این مجمع که در محل کانون تربیتی فارابی مشهد برگزار شد، با اشاره به حدیث پیامبر(ص) درباره روز غدیر که فرمودند: «فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَة؛ این سخن را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان، تا برپایی رستاخیز برسانند» اظهار کرد: با توجه به این حدیث پیامبر(ص) بر ما واجب کردند که هرکس پیام غدیر را دریافت کرد، باید به دست دیگران برساند و برای اینکه یقین کنیم این ابلاغ مختص مردم آن زمان نبوده، در پایان فرمودند: «الی یوم القیامه» که این نیز اشاره به ابلاغ پیام غدیر در همه اعصار دارد و مسئولیت سنگین است.

فلاح اضافه کرد: در فرازی از خطبه غدیر به امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده، موضوعی که دغدغه امروز جامعه ما است و آنچه مورد بحث است این است که مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی منتقل نشده، سر در بدن حکم حیات را دارد، لذا وقتی از سر در یک موضوعی صحبت می‌شود، یعنی مهمترین موضوع و اصل است.

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر اضافه کرد: پیامبر(ص) در آخرین سخنرانی که عصاره 23 سال تبلیغ ایشان بود، در خطبه غدیر تبیین فرمودند که رأس امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ پیام غدیر است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای رأس امور یعنی ابلاغ پیام غدیر، قیام کرد، گفت: هر چند تذکر برای برپایی نماز و حجاب مصداق‌های امر به معروف و نهی از منکر است، اما ابلاغ پیام غدیر مانند مجموعه سر بر بدن است.

فلاح اظهار کرد: باید گفت که متأسفانه در جامعه ما مفاهیم دینی به‌ویژه امر به معروف به درستی منتقل نشده که بدانیم جامعه امروز ما برای چه اموری نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر ادامه داد: مجمع نکوداشت غدیر از سال 86 در مشهد تأسیس شد که در سطح کشوری فعالیت دارد و امروز این افتخار را داریم که در جمهوری اسلامی ایران این توفیق را داریم که بتوانیم پیام غدیر را به صورت گسترده ابلاغ کنیم، چرا که ابلاغ پیام غدیر هدف اصلی ماست.

وی با اشاره به 22 برنامه در خصوص بزرگداشت عید غدیر، افزود: پروژه «بذر» شامل تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی که به نیابت از حضرت زهرا(س)، به همراه پک فرهنگی و بیان معارف علوی، تقدیم اقشار ضعیف جامعه خواهد شد.

فلاح به پروژه ائمه جماعات اشاره کرد و گفت: برگزاری دو همایش ویژه ائمه جماعات مساجد در راستای ترویج پیام غدیر و فراهم کردن حداقل امکانات برای اجرای جشن‌های ایام غدیر در مساجد محله خود در دستور کار است.

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر افزود: در پروژه تاکسیرانان، به همراه پک‌هایی که شامل شکلات و المان غدیری است، در محل کار آنها به دیدارشان می‌رویم و پس از تبریک عید غدیر از آن‌ها می‌خواهیم که مبلغ این پیام الهی شوند، بر این اساس قصد داریم با طراحی استیکرهایی جذاب بر روی درب ماشین‌ها و نصب پرچم، ماشین خود را آذین‌بندی کرده و محتوایی به همراه شکلات و شیرینی به مسافران تاکسی‌های بین‌شهری هدیه کنیم.

وی گفت: با همراهی سازمان عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی ارتش خراسان رضوی، برای سربازان جشن غدیر را برگزار و در این جشن که بر مبنای خطابه غدیر است، به سربازانی که خطابه غدیر را حفظ کردند، هدیه تعلق می‌گیرد، ضمن اینکه چند روز مرخصی تشویقی نیز از سوی یگان خدمتی برای این عزیزان لحاظ می‌شود.

فلاح ادامه داد: برگزاری جشن برای گروه کمتر دیده شده‌ای، مانند ناشنوایان، یکی از فعالیت‌های خلاقانه‌ای است که می‌تواند در رساندن پیام غدیر به این گروه خاص تأثیر‌گذار باشد. همچنین در مراسمی از قاریان مبلغ غدیر تقدیر می‌شود.

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر ابراز کرد: آذین‌بندی تریلی و پخش صوت‌های غدیری، جهت تعظیم شعائری در ایام غدیر، همراه با ارائه پک‌های فرهنگی و محتوایی که شامل مضامین غدیر است، گامی در راستای رشد و تعالی علمی محتوایی مردم انجام خواهیم داد، همچنین قصد داریم تا کارناوال امسال در روستاها نیز ورود پیدا کند.

وی اظهار کرد: در برنامه زنده آیتم‌های متنوعی طراحی می‌شود که هرکدام بخشی از جذابیت برنامه را می‌رساند. طی تحقیقی میزان استقبال در لایو اینستاگرامی به میزان تبلیغات، حضور چهره‌های برند و هدایای جذاب از نظر خلاقیت و ارزش مادی ارتباط مستقیم دارد.

فلاح افزود: در پروژه دهه غدیر نیز در راستای احیای دهه ولایت نیز گروهی از هیئت‌های مذهبی مشهد را گرد هم جمع کرده و به برگزاری مراسم در این ایام تأکید خواهیم کرد. ضمن اینکه از مسئولان هیئتی که قصد اجرای دهه ولایت در محله و منطقه خود را دارند در زمینه پذیرایی، کارشناس مذهبی، مداح و... حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر با اشاره به پروژه همایش «حامیان قلک» ادامه داد: در این پروژه قلک‌هایی را بین همسایگان در آن منطقه پخش کرده تا مخاطبین این کار خیر را افزایش دهیم، همچنین در تحویل گرفتن قلک‌های پر شده، از این عزیزان به‌عنوان نمایندگی تحویل قلک استفاده کرده و به‌صورت فصلی، قلک‌های این حامیان و مرتبطین‌شان را دریافت می‌کنیم.

وی ساخت و تولید فیلم کوتاه نمایشی در قالب تئاتر به جهت روشنگری و ارائه حقایق تاریخی درباره عید سعید غدیر و حواشی آن، در قالبی نوین برای مخاطب دانشجو و پخش در بستر فضای مجازی دانشجویی از جمله آپارات، تلگرام، اینستاگرام و... را از دیگر اقدامات مجمع نکوداشت غدیر  بیان کرد.

فلاح بیان کرد: پروژه «وارث» به جهت قدردانی از فداکاری و از خودگذشتگی‌های خانواده شهدا در دستور کار است که ضمن دیدار، برای این بزرگواران هدایایی تهیه شده و تقدیم آنان خواهد شد.

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر گفت: پروژه «نبض» با محوریت دیدار با کادر درمان و قدردانی از آنان در دستور کار است، همچنین برگزاری جشن ویژه پاکبان‌ها و اهدای هدیه به آنان را در برنامه داریم.

وی گفت: در پروژه دانش‌آموختگان نیز دانش‌آموزان را در کافی‌شاپ و یا سالن همایشی دعوت می‌کنیم و در کنار ایجاد فضای شاد و مفرح، مجمع نکوداشت غدير را برایشان شرح خواهیم داد.

فلاح اضافه کرد: با همکاری تعدادی از پزشکان محب اهل‌بیت برای زنده نگه داشتن و تکریم این ایام سعید، پروژه‌ای مبنی بر تبلیغ و تکریم در مطب‌های این بزرگواران انجام خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود در این طرح با 100 پزشک همکاری صورت گیرد و تعداد دو شهرستان نیز این طرح را اجرا کنند.

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر برگزاری مسابقه مجازی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: بارگذاری استوری و اجرای لایو در اینستاگرام، از آیتم‌هایی است که طراحی خواهد شد که به مبحث اساسی و اصولی ولایت در نگاه آیات و روایات اشاره دارد و در مدت 5 روز استوری‌هایی در این خصوص بارگذاری خواهد شد که دارای سه بخش محتوا، راهنما و سؤال مسابقه است که در پایان هرشب یک لایو برگزار و نتیجه‌گیری‌های لازم و برندگان هر شب معرفی می‌شوند.

وی گفت: در ایام غدیر نیز برگزاری جشن تقدیر از خادمین امیرالمؤمنین(ع) به پاس زحمات صورت گرفته با دعوت از خانواده‌های این عزیزان در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha