تعداد مبتلایان روزانه کرونایی از 5 هزار نفر گذشت
کد خبر: 4070836
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
وزارت بهداشت خبر داد؛

تعداد مبتلایان روزانه کرونایی از 5 هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت از شناسایی ۵۲۳۴ بیمار جدید کرونایی در کشور خبر داد و اعلام کرد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۵۱ نفر رسید.

شناسایی بیمار جدید کرونایی در کشور

به گزارش ایکنا؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۸۷ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۶۷۵ نفر دُز دوم و ۲۸ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۱۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۸۷۲ دُز رسید. در شبانه روز گذشته ۱۱۲ هزار و ۱۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

از دیروز تا امروز ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۶۴۵ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۵۱ نفر رسید.

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۴۶۴ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون ۶۶ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۴۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۲ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۸۳۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha