سادات به ازدواج و فرزندآوری اهتمام ورزند
کد خبر: 4070860
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

سادات به ازدواج و فرزندآوری اهتمام ورزند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به جایگاه سادات و توجه به تکریم آنان در روایات گفت: سادات باید برای ازدواج به موقع و همچنین ازیاد نسل تلاش کرده و اهتمام ورزند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، در مراسم افتتاحیه خانه سادات استان یزد اظهار کرد: ازدیاد نسل و افزایش جمعیت یکی از دستوراتی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید دارند و علاوه بر وظیفه انسانی، وظیفه شرعی را ایجاد می‌کند به خصوص اینکه سادات ادامه دهنده این نسل باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: خداوند همواره در همه فعالیت‌ها یاری‌رسان مسلمانان و مؤمنان بوده و لذا هر گونه بهانه‌ای همچون بهانه اقتصادی پذیرفته نیست و اگر افراد به خدا توکل کنند، همه مشکلات رفع خواهد شد چرا که خود فرموده روزی رسان است.

امام جمعه یزد گفت: مردم دارالعباده یزد همواره ارادت و احترام ویژه ای به سادات داشته‌اند و خانواده ذریه الرسول نیز باید همواره شأن این خانواده را رعایت کنند و با رفتار و منش نیکو و همچنین برخورد خوب این احترام را تقویت کنند، البته سادات وظیفه بیشتری نسبت به رفتار خود در جامعه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بر ترغیب و تشویق جامعه به ازدواج و فرزندآوری بیان کرد: این وظیفه در بین سادات بیشتر می‌شود که برای ازدواج به موقع و همچنین ازیاد نسل تلاش کرده و اهتمام ورزند.

حجت‌الاسلام سید علی موسوی، از اعضای شورای مرکزی مؤسسه خیریه ذریه الرسول نیز در این نشست با اشاره به روایاتی در تکریم سادات فعالیت در این زمینه را از اوایل طلبگی و در جوار شهید محراب، آیت الله صدوقی دانست و گفت: تاکنون و در این سال‌ها همه فعالیت را در راستای شناسایی و تکریم سادات قرار داده‌ایم و فعالیت در این زمینه از افتخاراتی است که در این سال‌ها دارم. 

یادآور می‌شود در این مراسم آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به عنوان عضو شورای سیاستگذاری و حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی به عنوان رئیس خانه سادات استان معرفی و حکم آنها توسط رئیس مجمع جهانی سادات به آنان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha