نگاه به جریان غدیر فرازمانی باشد
کد خبر: 4071048
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

نگاه به جریان غدیر فرازمانی باشد

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: نگاه به غدیر باید نگاهی فرازمانی و محدود به سرزمین حجاز نباشد، چراکه فهم و تبیین جریان غدیر به جامعه اسلامی روح ولایی می‌بخشد.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدآیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی و عضو شورای فرهنگ عمومی یزد، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: غدیر از اساسی‌ترین برنامه‌های پیامبر خدا(ص) برای دوام، عزت و شکوه اسلام و قرآن بود که نبی اکرم اسلام در بازگشت از حجةالوداع یکی از والاترین رسالت‌های خویش را انجام داد.

وی ادامه داد: اهل بیت پیامبر و امامان بر حق شیعه که مروجان و نگهبانان اسلام حقیقى بودند و سعى داشتند آن را از خطرات دور سازند، از هر فرصتى بهره بردند تا غدیر را زنده بدارند و ابعاد مختلف آن واقعه گرامى و به یاد ماندنى را مطرح کنند؛ زیرا در تابش آفتاب غدیر اهداف والاى پیامبر جامه عمل مى‏‌پوشد و براى فتنه‌‏انگیزى کج‌‏اندیشان فرصت ‏باقى نماند.

مدرسی افزود: بنابراین امروز ما نیز به عنوان پیروان مکتب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) وظیفه داریم پرچم‌دار فرهنگ و ارزش‌های غدیر در جامعه باشیم تا این جریان الهی و اجتماعی انسان‌ساز به بهترین شکل و با اثرات غنی خود به گونه‌ای همگانی امتداد یابد.

وی ادامه داد: امتداد بخشیدن غدیر و با غدیر زیستن، یعنی بر مبنای اخلاق با همه گستره آن زندگی کردن. اگر غدیر تحقق پیدا کند، اخلاق به تمام معنا تحقق پیدا می‌کند چراکه غدیر برای آن است تا فلسفه بعثت تحقق پیدا کند و بعثت برای تکمیل اخلاق و تتمیم بزرگواری‌های اخلاقی در جامعه و نظام اسلامی است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: بر این اساس مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خود با موضوع غدیر مطرح می‌کنند که مسئله‌ امامت و ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگه‌داشتن اسلام است، آن کسانی که سعی کردند اسلام را از مسائل اجتماعی و سیاسی دور کنند و آن را منحصر به مسائل شخصی و خصوصی زندگی افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند، جوابشان مسئله غدیر است.

وی در پایان تصریح کرد: پس باید نگاه ما به غدیر نگاهی فرازمانی، درس آموز، تمدن‌ساز و تحول‌آفرین در خیمه اسلام و انقلاب باشد، نگاهی که غدیر را در سرزمین حجاز محدود نسازد چراکه فهم و تبیین جریان غدیر به جامعه اسلامی روح ولایی می‌دمد.

انتهای پیام
captcha