جشن ولایت در یزد برگزار شد
کد خبر: 4071070
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

جشن ولایت در یزد برگزار شد

جشن بزرگ ولایت به مناسبت عید غدیرخم و با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در محل مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد برگزار شد.

جشن ولایت در یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، جشن بزرگ ولایت، شب گذشته، 24 تیرماه به مناسبت عید غدیرخم و با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و همچنین فرهنگسرای حکمت در محل مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در این مراسم اظهار کرد: با غدیر رسالت کامل شد و خداوند به پیامبر دستور داد تا جانشین خود را اعلام کند و لذا کاملترین معلم بعد از پیامبر(ص) برای رهبری جامعه اسلامی انتخاب شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه روز غدیر قدر و منزلت ‏بسیار دارد، در آن روز گشایش‌های الهی فرا رسیده و حجتش بر همه تمام شده است گفت: شیعیان و مسلمانان باید برای این عید بزرگ برنامه‌های شاد را در اولویت قرار دهند و لباس نو بپوشند و تکریم سادات مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: والدین نیز در معرفی و ترویج فرهنگ غدیر در بین فرزندان اهتمام ورزند تا عید به معنای واقعی در عید غدیرخم رقم خورد و این یک واجب شرعی است که ولایت امیرالمومنین علی(ع) را به فرزندان خود منتقل کنیم و دستور پیامبر اسلام است.

صداقت بیان کرد: غدیر خم باید به عنوان والاترین و باشکوه‌ترین عید شیعیان و مسلمانان باشد و هر چه در این زمینه کم‌توجهی مشاهده می‌کنیم به دلیل کم کاری ما مسئولان و همچنین مردم است و هیچ عیدی  در اسلام بالاتر از عید غدیر نیست.

یادآور می‌شود در این مراسم که با حضور محی‌الدینی شهردار و جمعی از مسئولان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد، علاوه بر اجرای گروه سرود آوای مقاومت و برگزاری مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان، مداح اهل بیت در منقبت غدیر به مولودی خوانی پرداخت.

انتهای پیام
captcha