افتتاح طرح «ضیافت ایثار» در مشهد
کد خبر: 4071307
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
همزمان با عید غدیر برگزار می‌شود

افتتاح طرح «ضیافت ایثار» در مشهد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: ۲۷ مردادماه، مصادف با عید غدیر، افتتاحیه طرح «ضیافت ایثار» برای نخستین بار در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

طرح ضیافت ایثارسیدفردین تقی‌زاده، مدیرکل امور شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: 27 مردادماه، مصادف با عیدسعید غدیر، افتتاحیه طرح «ضیافت ایثار» برای نخستین بار در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان شاهد و ایثارگر با اهدافی چون ارائه نظام صحیح تفکر و دستیابی به معرفت دینی، توانمندسازی مبتنی بر تربیت نیروی متخصص، زمینه‌سازی مناسب جهت تأثیرگذاری فعالیت‌های گروهی، شکوفایی استعدادهای دانشجویی، نخبه‌پروری و بصیرت‌افزایی در این طرح شرکت‌ می‌کنند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان بیان کرد: طرح «ضیافت ایثار» شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی است که متولی آن، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است و در کنار آن، برنامه‌های متنوع فرهنگی، زیارت حرم مطهر رضوی، مسابقات ورزشی و بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا می‌شود.

تحصیل 95هزار دانشجوی خانواده شاهد و ایثارگر

تقی‌زاده با اعلام آمار تحصیل 95 هزار دانشجوی خانواده شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: با توجه به سهمیه‌هایی که به دانشگاه‌ها تعلق گرفته است، 630 نفر از آقایان و 400 نفر از بانوان در این دوره حضور دارند.

وی با بیان اینکه این طرح در دو دوره مجزا برای آقایان و بانوان است، بیان کرد: دوره آقایان از 27تیر تا 6 مردادماه و دوره بانوان از 20 تا 27 مردادماه برگزار می‌شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مسئولان در میان دانشجویان و پاسخگویی به پرسش‌های آن‌ها، تصریح کرد: از مدیران دولتی در این گردهمایی دعوت به‌عمل آورده‌ایم.

تقی‌زاده همچنین از برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر در هفته اول شهریورماه در دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد.

انتهای پیام
captcha