حوزه دانش‌بنیان به صورت ویژه در یزد پیگیری می‌شود
کد خبر: 4071324
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

حوزه دانش‌بنیان به صورت ویژه در یزد پیگیری می‌شود

معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: امسال موضوع مهمی که در نامگذاری و شعار سال توسط رهبر انقلاب با نگاه ویژه به آن پرداخته شد، حوزه دانش‌بنیان بود که به صورت تخصصی در استان پیگیری می‌شود.

محمدعلی شاه حسینی، معاون استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی شاه‌حسینی، معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری یزد، 25 تیرماه در جمع خبرنگاران تسهیل‌گری و آماده کردن زیرساخت‌ها و بستر مناسب برای ارائه خدمات سایر معاونت‌ها و به طور کلی استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی را تخصصی‌ترین وظیفه ذاتی این معاونت دانست.

وی اظهار کرد: موضوع مهمی که در راستای شعار سال و با نگاه ویژه به آن پرداخته شده، بحث دانش‌بنیان است که به صورت تخصصی و مشخصاً در این معاونت پیگیری می‌شود و کارهای بسیار مهمی در استان از قبل و امسال شروع شده است.

شاه‌حسینی افزود: شعار مهم دولت سیزدهم بحث تحول است و استاندار محترم نیز تحول، تغییر و اصلاح در مواردی را مورد تأکید قرار  دادند لذا در استان یزد اتفاق خوبی که رقم خورد و اولین و کم‌نظیر بود، تهیه سند تحولی استان در قالب «یزد نوین» است که یکی از برنامه‌های مهم و محوری در قالب کارگروه سرمایه انسانی تعریف شد و تیمی قوی، کارشناس و صاحب‌نظر برای اقدامات معرفی و در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اجرای طرح بورسیه شغلی در زمینه اعلام نیاز صنایع برای رشته‌های دانشگاهی گفت: بر این اساس صنایع  باید برای رشته‌های دانشگاهی مورد نیاز خود اعلام نیاز کنند و این اقدام از زمان ورود به دانشگاه تا جذب دانش آموخته مورد توجه خواهد بود و لذا قراردادی بین دانشجو و واحدهای صنعتی مطالبه‌گر انعقاد شده و فرد پس از پایان تحصیلات جذب همان واحد می‌شود و اکنون این اقدام برای 350 نفر انجام شده  و یکی از اقدامات مهم در این معاونت است.

معاون استاندار یزد طرح سلامت و نشاط کارکنان دولت را از دیگر اقدامات دانست و بیان کرد: کارمندان دولت نباید در سلامت روحی و جسمی خود دغدغه‌ای داشته باشند و لذا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرحی تهیه و از غربالگری تا مراقبت‌های پس از آن مورد نظر خواهند بود و پرونده سلامت در جامعه هدف کارکنان دولت در مرحله اول انجام خواهد شد که این طرح در بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مدنظر است.

شاه‌حسینی از راه اندازی سامانه‌ای خبر داد تا مسئولان لحظه ای مطالبات، نامه‌ها و گله‌مندی‌های مردم را پیگیری کنند و افزود: نقطه قوت و وجه امتیاز این سامانه این است که طی آن می‌توان هر کدام از دستگاه‌ها در زمان به لحاظ میزان رضایتمندی مورد ارزیابی قرار داد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری یزد با اشاره به ملاقات‌های مردمی استاندار یزد در روز یکشنبه هر هفته بیان کرد: به‌طور میانگین 400 نفر برای ملاقات مردمی حضور می‌یابند تا ارتباط مردم با استاندار و مجموعه مدیران استانداری چهره به چهره و شفاف صورت گیرد.

وی در پایان گفت: در حوزه دانش‌بنیان تمام تلاش این است تا آخر امسال همچون گذشته که استان یزد در این زمینه پیشرو بوده است، بویژه امسال در تحقق شعار سال و تبعیت از رهبر انقلاب از بهترین‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha