آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، شامگاه شنبه، 25 تیرماه، در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) در جمع خادمان حافظان حریم حرم که در عرصه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: عمل به محتوای واقعه غدیر که همان ولایت امیرالمؤمنین(ع) بود به نفع جامعه بشریت بود و اگر به آن عمل می‌شد بسیاری از مشکلات بشریت حل می‌شد.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را مختار آفریده، از این‌رو تحت تأثیر تبلیغات و افراد با نفوذ قرار می‌‎گیرد، افزود: در این عالم هر کس که بتواند با کمک خداوند و یاری مردم هدفش را پیش ببرد، موفق است و اگر عرصه را خالی کنند شیطان با رفتار، روش و تبلیغات خود فساد را گسترش می‌دهد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اشاره به سالروز کشتار مردم متدین مشهد در اعتراض به قانون کشف حجاب در مسجد گوهرشاد به دست رضاخان مفسد، گفت: با ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی جلوی کشف حجاب گرفته شد ولی دشمن از پا ننشسته و رویارویی حق و باطل تا زمانی که خداوند وجود مقدس امام زمان(عج) را برساند، همیشگی است.

وی بیان کرد: امسال مزدوران و تبلیغات‌چیان دشمن در نظر گرفته بودند که روز کشتار مردم مشهد در اعتراض به کشف حجاب رضاخان را روز کشف حجاب دیگری اعلام کنند و پیرامون آن تبلیغات مفصلی انجام شد و یک عده عوامل نادان و یا مغرض و منحرف با دشمنان هم‌صدا شدند و می‌خواستند این برنامه را اجرا کنند که با هوشیاری مردم موفق نشدند.

غیرتمندان هرگز اجازه کشف حجاب دیگری را نمی‌دهند

سعیدی با بیان اینکه مردم غیرتمند ما هرگز اجازه کشف حجاب دیگری را نمی‌دهند و برای حفظ دین، شرف و ناموسشان ایستاده‌اند، گفت: این حرکت دشمن در عین حال که کار فسادانگیزی بود یک تذکر و هشدار برای همه مردم متدین بود که باید مراقب باشیم که دشمن نخوابیده و در فکر دسیسه است.

وی با بیان اینکه دشمن در فکر این است که باب کشف حجاب را در مساجد و حرم‌ها باز کند، افزود: دشمنان روز به روز با اشکال مختلف حتی با تحریک برخی مسئولان برای اینکه در برابر این واجب الهی بی‌تفاوت باشند و اظهاراتی کنند که بر خلاف قرآن کریم و اصل دین باشد، برای کشف حجاب مردم تلاش می‌کنند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: غرض دشمنان فقط برداشتن روسری از سر زنان نیست بلکه مرحله به مرحله به دنبال نفوذ در جامعه اسلامی هستند تا جایی که هیچ ارزشی برای جامعه اهمیت نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه رفتن به سوی فساد حد ندارد و دشمنان از ایجاد فساد و برانگیختن شهوات مردم سیر نمی‌شوند، گفت: دشمن برای اینکه کشوری پیشرفت نکند و به علم دست پیدا نکند آموزش‌ها را جوری تنظیم می‌کند که در مدارس انسان متدین تربیت نشود.

سعیدی گسترش شهوات و فساد در میان مردم را یکی از راه‌های جلوگیری از ترقی امت‌ها دانست و اظهار کرد: مردم و مسئولان ما به‌ویژه بعد از تشکیل دولت سیزدهم به این هدف دشمن آگاه هستند و مقابل آن ایستادگی می‌کنند.

وی بیان کرد: قرآن کریم که خود را پیرو آن می‌دانیم می‌فرماید: «اگر مؤمنان امکاناتی پیدا کردند نماز را بر پا می‌کنند و زکات را می‌پردازند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند»؛ ما به چند دلیل باید به این آیه اهتمام بورزیم که اولین آن وجوب شکر منعم است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه عقل حکم می‌کند که اگر خداوند نعمتی را به ما داد باید شکرش را به جا آوریم، گفت: خداوند می‌فرماید: «ما به شما دینی را دادیم به که واسطه ولایت امیرالمؤمنین(ع) کامل شد و با ولایت نعمت را بر شما تمام کردیم»، بنابراین ما نیز باید برای شکر این نعمت، دینش را یاری کنیم تا شکر این نعمت را بجا آورده باشیم.

امر به معروف و نهی از منکر نصرت دین خداوند است

وی با بیان اینکه نصرت دین خداوند وظیفه همه ما براساس حکم عقل است، افزود: تقویت شرع مقدس اسلام و جلوگیری از فساد دو وظیفه‌ای است که با امر به معروف و نهی از منکر همگانی محقق می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد، گفت: مرحله اول تذکر دادن زبانی است که باید بگوییم و بگذریم؛ مرحله دوم بعد از تذکر زبانی، پیگیری است که مخصوص برخی جاهای مقدس مانند حرم‌ها و مساجد است و باید با روش‌های مختلف جلوی افراد متخلف گرفته شود و سومین مرحله امر به معروف و نهی از منکر بعد از تذکر زبانی و پیگیری، برخورد است که به عهده نیروهای انتظامی و حاکمیتی است.

وی با بیان اینکه آیا امر به معروف و نهی از منکر فضولی در کار دیگران است یا خیر، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک کار اصلاحی، خیرخواهی جمعی و جلوگیری از فساد است و مانند آینه‌ای که خوبی و بدی انسان را نشان می‌دهد خوبی و بدی افراد در جامعه را به خود آنها بیان می‌کند تا آن را برطرف کنند و هیچ عاقلی بعد از اینکه آینه عیبش را نشان می‌دهد فحاشی نمی‌کند و این کار آینه را فضولی تلقی نمی‌کند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه آینه نیز عیب افراد را فریاد نمی‌زند و در میان جمع آنان را تحقیر نمی‌کند، افزود: تذکرهای ما نیز باید با خوش‌رویی و به‌گونه‌ای باشد که فردی که منکری را انجام می‌دهد در میان مردم تحقیر نشود.

وی ادامه داد: برخی از افراد حاضر نیستند که این آرایش‌ها را در خانه و برای همسرشان داشته باشند ولی در جامعه با این وضع حاضر می‌شوند تا جامعه را به هم بریزند؛ این افراد تحریک شده و مزدور دشمن هستند ولی اکثر مردم این‌گونه نیستند و باید با رفتار خوب آنها را جذب و متوجه اشتباهشان کرد.

سعیدی گفت: حیثیت، شرف و طهارت این آستان مقدس بستگی به رفتار خادمان دارد. بنابراین، هیچ کدام از خواهران و برادران خادم مستثنای از امر به معروف و نهی از منکر نیستند ولی امر و نهی باید با زبان خوش و قاطعانه باشد.