حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها به ارائه تسهیلات نیست
کد خبر: 4072223
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها به ارائه تسهیلات نیست

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها به ارائه تسهیلات نیست بلکه به محصولات تولید شده در این شرکت‌ها برای عرضه به بازار و در دسترس عموم و بخش‌های مختلف قرار گرفتن، باید مورد حمایت قرار گیرند، گفت: بسیاری از این محصولات می‌تواند در بخش صنعت کشور مورد استفاده قرار گیرند.

امید ماهرانی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، امید ماهرانی، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس امروز، 29 تیرماه در جلسه این کمیسیون بیان کرد: امروز بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان ما محصولات بسیار کاربردی و با کیفیتی را تولید می‌کنند که متاسفانه علاوه بر خارج از کشور در داخل نیز ناشناخته است.

وی افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها به ارائه تسهیلات نیست بلکه به محصولات تولید شده در این شرکت‌ها برای عرضه به بازار و در دسترس عموم و بخش‌های مختلف قرار گرفتن، باید مورد حمایت قرار گیرند و این در حالی است که بسیاری از این محصولات می‌تواند در بخش صنعت کشور مورد استفاده قرار گیرند.

ماهرانی با بیان اینکه صادرات محصولات تولید شده در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند ارزش افزوده قابل توجهی را برای کشور ایجاد کند، گفت: کمک به عرضه محصولات دانش‌بنیان تولید شده در کشور در بازارهای داخلی و بازارهای خارجی و صادرات آن‌ها امری مهم و ضروری است که این بخش نیز باید مورد توجه، کمک و حمایت مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش حمایتی بخش دولتی از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه کرد: یکی از راه‌های حمایت از محصولات دانش‌بنیان برگزاری نمایشگاه با هدف شناسایی محصولات تولید شده در شرکت‌های دانش‌بنیان استان، ایجاد تعامل و ارتباط موثر شرکت‌ها و فعالان این بخش و ایجاد تعامل بین فعالان اقتصادی و صنعتی و تولیدکنندگان در حوزه محصولات دانش‌بنیان و با تاکید بر ابعاد ملی و بین‌المللی آن است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: سهم استان فارس در شرکت‌های دانش‌بنیان متناسب و در خور ظرفیت و توان تخصصی این استان نیست و به عقیده فعالان این بخش حمایت از محصولات دانش‌بنیان و ارتقای ظرفیت و زیرساخت کافی برای توسعه این بخش در فارس به خوبی شکل نگرفته است.

ماهرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام بسیاری از شرکت‌ها در جهت اخذ مجوز دانش‌بنیان شدن گفت: متاسفانه اطلاعات مناسبی برای تشخیص این شرکت‌ها نیست و روند این بخش بسیار کند و نامناسب است.

وی تصریح کرد: معرفی شبکه تبادل و انتقال فناوری هشت کشور مسلمان در حال توسعه و نشست‌های تخصصی مربوطه به منظور اطلاع‌رسانی نیز در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha