اسناد و کتابخانه ملی یزد منبع غنی و قوی فرهنگی است
کد خبر: 4072384
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

اسناد و کتابخانه ملی یزد منبع غنی و قوی فرهنگی است

امام جمعه بخش مرکزی یزد فعالیت مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد را خوب و فرهنگ‌ساز خواند و گفت: این مرکز، مرکزی غنی و قوی فرهنگی است.

مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان منبع غنی و قوی فرهنگی است.به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 30 تیرماه در دیدار سعید زارع، مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با تبیین اهمیت و جایگاه این مرکز اظهار امیدواری کرد: در دوره مدیریت جدید این مرکز به یک مرکز و جایگاه فعال فرهنگی تبدیل شود.

وی اعلام آمادگی کرد تا کتب خطی خاندان مدرسی و دفاتر تجارتی قدیم خود را به صورت میکروفیلم در اختیار این سازمان قرار دهد و گفت: تدوین کتاب یزد قدیم، تعامل با صاحبان اسناد بدون هرگونه گرایشات سیاسی، مذهبی، دینی در جهت اعتماد سازی و جذب اسناد ایشان و حضور در فضای مجازی از جمله مواردی است که می‌تواند این مرکز را به یک مرکز فعال فرهنگی تبدیل کند.

مدرسی ادامه داد: کار مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد یک کار خوب و فرهنگ ساز بوده و این مرکز یک مرکز غنی و قوی فرهنگی است.

سعید زارع، مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد نیز گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان را ارائه کرد و گفت: از آنجا که آثار و اسناد مکتوب و مصاحبه‌های تاریخ شفاهی از علمای بزرگ یزد یکی از منابع بسیار مهم این مرکز در غنی سازی آرشیو ملی استان یزد بوده و این استان همیشه مهد علما و روحانیت طراز اول کشوری بوده است، در تلاش هستیم تا در دوره جدید نسبت به جمع آوری و مستند سازی آثار این عزیزان به عنوان افتخارات مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان اقدام کنیم.

زارع بیان کرد: تاکنون مکاتبات و پیگیری‌هایی نیز از بیوت علمای یزد شده تا اسناد خانواگی و آرشیو تصاویر و سخنرانی‌ها و آثار این بزرگواران را به صورت ملی ثبت کنیم و امیدواریم همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha