نقش جهاد دانشگاهی در شناسایی نیازهای فعلی جامعه
کد خبر: 4072447
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

نقش جهاد دانشگاهی در شناسایی نیازهای فعلی جامعه

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: نقش جهاد دانشگاهی در شناسایی نیازهای فعلی جامعه با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در استان و رویکرد دستگاه قضایی مبنی بر استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانش‌بنیان، بسیار مهم است.

جلال آفاقی معاون رئیس دادگستری استان اردبیلجلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری جهاددانشگاهی مولود مبارک انقلاب و جزو معدود رویش‌های اصلی خود انقلاب است و جهاد دانشگاهی فقط یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ است.

وی بیان کرد: با توجه به ماموریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در سند تحول قضایی، هم افزایی و جلب مشارکت مراکز علمی و دانش بنیان به منظور تحلیل داده‌های آسیب‌ها و جرایم و دعاوی اولویت‌دار از اهم ماموریت‌های تبیین شده است.

معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به گستردگی اقدامات جهاد دانشگاهی که پلی میان دانشگاه‌ها و جامعه است خوشبختانه در راستای تحقق شعار سال و به طور کلی در تحقق اهداف نظام مقدس و خدمت‌رسانی به مردم، گام های بلندی برداشته شده و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل هم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم آماده همکاری‌های علمی با جهاد دانشگاهی است.

آفاقی تصریح کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در استان و رویکرد دستگاه قضایی مبنی بر استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانش‌بنیان، نقش جهاد دانشگاهی در شناسایی نیازهای فعلی جامعه بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: با توجه به سابقه همکاری جهاد دانشگاهی استان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اقدامات موثر به ویژه برگزاری دوره‌های آموزشی، ضمن تشکر از مدیران و کارکنان و اساتید این حوزه، فعالیت‌های  جهاد دانشگاهی استان اردبیل مطلوب ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام
captcha