جهاد دانشگاهی به کانونی برای رفع نیازهای علمی کشور تبدیل شده است
کد خبر: 4072571
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

جهاد دانشگاهی به کانونی برای رفع نیازهای علمی کشور تبدیل شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه نگاه فناورانه و تولید دانش‌بنیان باید به یک گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود، گفت: ورود جهاد دانشگاهی به حوزه دانش‌بنیان، توانسته این نهاد را به کانونی برای رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی کشور تبدیل کند.

احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد لرستان، احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان شنبه، یکم مرداد در آستانه فرارسیدن ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است که ذات آن مبتنی بر فعالیت‌های فناورانه و علمی در تعامل با جوامع دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نگاه فناورانه و تولید دانش‌بنیان باید به یک گفتمان عمومی در کشور تبدیل شود، اضافه کرد: ورود جهاد دانشگاهی به حوزه دانش‌بنیان، توانسته این نهاد را به کانونی برای رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی کشور تبدیل کند.

دالوند افزود: با توجه به سوابق درخشان این نهاد در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان، مطمئناً در سالی که با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری شده است می‌تواند اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده و از هرگونه فعالیت تولیدی مبتنی بر دانش‌بنیان حمایت و پشتیبانی کند.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود با خلاقیت و ایده‌پروری زمینه اینگونه فعالیت‌ها در جهاد دانشگاهی توسعه و تقویت شود، اضافه کرد: اکنون که بحث تولید دانش‌بنیان و اشتغال مطرح است، این نهاد می‌تواند به سمت آموزش‌های موردنیاز بخش تولید و صنعت حرکت کند، البته‌ این امر قبلاً در حوزه‌های مختلف انجام شده و بسیار موفق عمل کرده است.

دالوند یادآور شد: جهاد دانشگاهی با توجه به پیشینه‌ای که در برآوردن نیازهای کشور دارد می‌تواند از توانایی‌های بارز علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی خود به عنوان حلقه اتصال بین صنعت و بخش کشاورزی استان برای تحقق اهداف توسعه‌ای عمل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با زیرساختی که در کشور دارد در حوزه‌های پژوهشی به ویژه در بخش کشاورزی، گیاهان دارویی و ... ورود کرده است، ادامه داد:‌ باتوجه به ظرفیت و پتانسیل استان در حوزه کشاورزی، به نظر می‌رسد اگر با تلاش و جدیت این مسئاله دنبال شود، می‌تواند در حوزه کشاورزی هم نتایج قابل توجهی کسب کند.

دالوند افزود: به دلیل اینکه این نهاد نوآور، نتایج خوبی در حوزه پژوهشی و در مباحث مختلف کسب کرده، می‌تواند در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت در حوزه کشاورزی نیز حرکت کند.

انتهای پیام
captcha