15 جانباخته و 8 مفقودی در سیل فارس
کد خبر: 4072608
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

15 جانباخته و 8 مفقودی در سیل فارس

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی در حادثه سیل‌ و آبگرفتگی در استان فارس، گفت: بر اثر این حادثه تاکنون 15 نفر جان خود را از دست داده‌ و هشت نفر هم مفقود شده‌اند.

15 جانباخته و 8 مفقودی در سیل فارس

به گزارش ایکنا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد: بر اثر سیل روز گذشته در شهرستان‌های استهبان و نیریز، از پهنابه نیریز تا سد استهبان (حدود ٤٠ کیلومتر)، 89 نفر دچار حادثه شدند.

وی با بیان اینکه وقوع سیل، بیشترین خسارت و آسیب را در منطقه تفریحی امامزاده سلطان شهباز استهبان به جا گذاشته، افزود: امدادگران هلال‌احمر با حضور در منطقه حادثه‌دیده، 74 نفر را از محاصره سیلاب نجات دادند اما متاسفانه 15 نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست داده، هشت نفر هم مفقود شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: تا ساعت 6:30 صبح امروز، 29 تیم عملیاتی شامل ١٤٠ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر با به‌کارگیری 24 خودروی عملیاتی برای نجات حادثه‌دیدگان در عملیات امدادرسانی مشارکت داشته‌اند.

یادآور می‌شود؛ روستاهای امام زاده سلطان شهباز، باغ شاد، دهویه، بخنو، درب قعله، انجیرک علیا و سفلا، آب بند، بردنو و مهدی آباد از روز گذشته متاثر از سیل و آبگرفتگی در استان فارس بودند.

انتهای پیام
captcha