جهاددانشگاهی؛ الگویی مثال‌زدنی از مدیریت انقلابی
کد خبر: 4072680
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

جهاددانشگاهی؛ الگویی مثال‌زدنی از مدیریت انقلابی

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی یکی از نمونه‌ها و الگوهای مثال‌زدنی از مدیریت انقلابی و جهادی است که در راستای بسط و گسترش اهداف و آرمان‌های حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تشکیل شد.

اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، عضو هیئت علمی  جهاددانشگاهی در یادداشتی به مناسبت گرامیداشت سالروز جهاددانشگاهی آورده است؛

جهاددانشگاهی یکی از نمونه‌ها و الگوهای مثال‌زدنی از مدیریت انقلابی و جهادی است که در راستای بسط و گسترش اهداف و آرمان‌های حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تشکیل شد.

فعالیت‌های این نهاد در ابتدا انجام برنامه‌های فاخر فرهنگی و ارزشی در دانشگاه‌ها بوده و در ادامه بنا به اقتضائات روز جامعه و احساس تکلیف، مأموریت‌های دیگری در بخش‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و اشتغال و کارآفرینی به وظایف آن اضافه شد.

جهاددانشگاهی واحد استان کردستان در سال ۱۳۸۵ شکل گرفته که نسبت به استان‌های دیگر دیرتر راه‌اندازی شده که جبران این عقب‌افتادگی نیازمند همت جهادی همکاران این نهاد استان و حمایت مسئولان استان است.

یکی از فعالیت‌های این نهاد در استان برنامه‌های فرهنگی بوده که با هدف شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و امید در جامعه است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برگزاری چند دوره همایش ملی آسیب‌های پنهان، مسابقات مناظره دانشجویی، نشست‌های تخصصی و راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در سنندج اشاره کرد.

انجام طرح‌های افکارسنجی، چاپ کتاب و رویدادهای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اردوهای دانشجویی ایران مرزپرگهر، سلسه نشست‌های جهاد تبیین با هدف آشنایی مدیران استان با آرا و اندیشه‌های حضرت امام(ره)، پوشش خبری و تولیدات رسانه‌ای از طریق خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا از دیگر فعالیت‌های حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی است.

آموزش‌های عمومی و تخصصی کوتاه‌مدت و بلندمدت علمی کاربردی با رویکرد افزایش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار، آموزش‌های بدو خدمت و ضمن‌ خدمت کارکنان دولت و آموزش‌های پزشکی از مهم‌ترین فعالیت‌های جهاددانشگاهی بوده که به آحاد مردم ارائه شده است.

جهاددانشگاهی در انجام تحقیقات کاربردی فعالیت داشته و در این زمینه نیز نیازهای مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان را مرتفع کرده و در این حوزه مراکز خدمات تخصصی و گروه‌های پژوهشی سنجش از دور، GIS، به نژادی و به‌زراعی توت فرنگی، بانک خون بندناف و اتاف (ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌های عمرانی) را فعال کرده است، که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی این معاونت می‌باشد.

این نهاد توانسته در راستای اشتغال جوانان خدمات قابل توجهی را در مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به جوانان ارائه کند.

جهاددانشگاهی در استان توانسته طرح توسعه مشاغل خانگی را برای ۳۰۰۰ نفر طی سال‌های گذشته اجرا کند و هم اکنون طرح هدایت شغلی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) را در حال اجرا دارد که تا کنون به ۵۰۰۰ نفر خدمات ارائه کرده و امید است در قالب این طرح در سال جاری برای ۱۵۰۰۰ نفر از مددجویان عزیز کمیته امداد حضرت امام بستر و زمینه ایجاد اشتغال ایجاد کند.

توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان در گرو تعامل و هم‌افزایی مسئولان بوده است و این ارتباط تاکنون بسیار خوب بوده و امیدواریم طی سال‌های آینده افرایش پیدا کند که مردم استان کردستان بتوانند بیشتر از توانمندی‌های این نهاد انقلابی بهرمند شوند.

ارائه خدمات به مردم حاشیه شهر در قالب دفتر تسهیل‌گری، برگزاری همایش ملی آسیب‌های پنهان، ارائه آموزش‌های تخصصی و اشتغال محور، اجرای طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی، پیگیری برای ایجاد مجتمع درمان ناباروری سرطان برس، پیگیری جهت راه‌اندازی درمانگاه عمومی در سطح یکی از شهرستان‌های استان، ارائه خدمات به جوانان به منظور ایجاد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین برنامه‌های این واحد در طی سال جاری است.

انتهای پیام
captcha