اهدای خون، جدا از دین و قومیت، نشانه نوع دوستی است
کد خبر: 4072791
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

اهدای خون، جدا از دین و قومیت، نشانه نوع دوستی است

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: اهدای خون، جدا از دین، مذهب و قومیت است و همه مردم فارغ از این موارد به هم‌نوعان خود کمک می‌کنند.

مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایرانبه گزارش ایکنا، مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، یکم مردادماه، در حاشیه سفر به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مردم خراسان شمالی نیز فارغ از شیعه و سنی بودنشان، سهم به سزایی در اهدای خون دارند و به نسبت جمعیت، جزو رتبه داران کشور به حساب می‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات ترویجی برای اهدای خون بسیار اثرگذار است، ادامه داد: بسیاری از گروه‌های مختلف از قبیل ورزشکاران، هنرمندان و مسئولان سفیران صلح و دوستی انتقال خون ایران هستند و برای افزایش فرهنگ نیکو و پسندیده اهدای خون تلاش می‌کنند.

وی اظهار کرد: استان‌های کوچکتر به ویژه در زمان بحران، بیشتر مشارکت دارند و اقدامات خیرخواهانه توسط آن‌ها به نسبت جمعیت بیشتر انجام می‌گیرد.

جمالی افزود: استان خراسان شمالی و مردم آن یکی از استان‌های پیشرو در اهدای خون هستند و به نسبت جمعیت جزو 3 استان برتر کشور در مشارکت برای اهدای خون به حساب می آیند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این سازمان 100 دستگاه اتوبوس خونگیری برای پوشش مناطق مختلف کشور نیاز دارد.

جمالی اظهار کرد: در حال حاضر در روستاها امکان خونگیری وجود ندارد و فراهم شدن این اتوبوس‌های سیار می‌تواند خلاءهای موجود در این بخش را پوشش دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ پایگاه و مرکز ثابت خونگیری در کشور وجود دارد که مردم با مراجعه به آن‌ها، اقدام به اهدای خون می‌کنند.

جمالی گفت: تعداد اتوبوس‌های خونگیری در کشور نیز حدود ۲۰ عدد است که همان‌ها هم غیر استاندارد و قدیمی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود مرکز و پایگاه خونگیری در کشور وجود ندارد، ادامه داد: احداث پایگاه یا مرکز خونگیری به لحاظ هزینه‌هایی که دارد چندان درست نیست و وضعیت اقتصادی کشور نیز چنین اجازه ای را نمی‌دهد؛ به همین دلیل به دنبال رفع کمبودها از طریق اتوبوس‌های خونگیری هستیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین اظهار کرد: سازمان انتقال خون نیازمند حدود ۲۰ درصد افزایش پرسنل به ویژه در بخش فنی است تا نیاز کشور طی ۵ سال آینده برطرف شود.

 

 

انتهای پیام
captcha