575 طرح در روستاهای استان یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4072846
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲

575 طرح در روستاهای استان یزد اجرا می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد از اجرای ۵۷۵ طرح در روستا‌های استان با اعتبار ۲۱۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: نسبت هزینه‌های جاری به عمرانی در روستا‌ها خوب است و ۸۹ درصد منابع روستا صرف فعالیت‌های عمرانی می‌شود.

محمدجواد ابوالحسینی، معاون عمرانی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدجواد ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، 1 مردادماه در جمع خبرنگاران، جمعیت ساکن در روستاهای استان را ۱۴۸ هزار و ۶۹۵ نفر اعلام و اظهار کرد: روستاها ۱۴.۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و این میزان جمعیت روستایی به نسبت بقیه نقاط کشور پایین است.

وی افزود: در حوزه دهیاری‌ها در زمینه حوزه عمرانی روستاها اقداماتی انجام شده است و در پروژه‌های روستایی تعریف شده در استان ۵۷۵ پروژه بالای ۱۰۰ میلیون داریم که در سطح روستاها فعال است و 217 میلیاردتومان مبلغ این پروژه‌ها است که باید هزینه شده تا احداث و تکمیل شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تعداد شهرهای استان را ۲۴ شهر اعلام کرد که این شهرها دارای شورا و شهرداری هستند و گفت: اعضای شورای شهر در استان ۱۳۲ نفر هستند و در این حوزه اعتبارات خوبی از سوی وزارت کشور جذب شده است؛ برخی اعتبارات از محل درآمد خود شهرداری‌ها بوده و برخی هم از منابع ملی جذب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فردا ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی به صورت همزمان در سطح استان کلنگ زنی و علمیات اجرایی آن آغاز می‌شود و این واحدها گسترده و شامل مسکن روستایی، محرومان و شهری است و در بحث مسکن کارگری، یزد اولین استانی است که در این زمینه فعالیت خواهد داشت.

ابوالحسینی با اشاره به اینکه برنامه‌های در حال پیگیری در حوزه معاونت عمرانی در دولت سیزدهم بر پایه دو محور آب و مسکن قرار داده شده است گفت: پیشرفت و آبادانی استان یزد که از مجموعه ای از جمعیت کوشا و تلاشگر و با فرهنگ تشکیل شده و البته همه تعلق به یک حوزه فرهنگی دارند، در گروی تأمین آب است؛ این مجموعه و ساکنان استان که تلاشگری آنها زبانزد خاص و عام است با یک مسئله عمده ای طی قرن‌های مختلف دست به گریبان بوده و آن بحث آب است و این استان در این زمینه مشکلاتی داشته که طی سال‌های گذشته تشدید شده است.

وی اظهار کرد: مصارف افزایش داشته و رشد جمعیت هم اتفاق افتاده است ولی منابع آب ما کاهش یافته است و همین موجب شده تا طی سال‌های گذشته بحث‌های مختلفی را در حوزه آب داشته باشیم.

ابوالحسینی، مسئله آب را مسئله عمده یزد که مورد تأکید مدیریت استان است و در حوزه عمرانی می‌گنجد دانست و گفت: مسئله اساسی و مهم دیگر بحث مسکن است که از اهمیت زیادی برخوردار است، اکنون مهاجرت و برخی عوامل دیگر دست به دست هم داده تا امروز تعداد قابل توجهی از ساکنان این استان فاقد مسکن ملکی باشند و لذا در این زمینه نیز اقداماتی در دستور کار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تنظیم برنامه پنج ساله شهرداری‌ها خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در چهار شهر منعقد شده است و بقیه شهرها هم در حال انعقاد آن هستند.

انتهای پیام
captcha