ویژه‌برنامه موزه اسلامی مصر برای افراد دارای نیازهای خاص
کد خبر: 4072975
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

ویژه‌برنامه موزه اسلامی مصر برای افراد دارای نیازهای خاص

اداره آموزش موزه هنرهای اسلامی مصر برنامه‌ای آموزشی با استفاده از آثار موجود در این موزه را برای گروهی از افراد با نیازهای خاص برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، این برنامه آموزشی بخشی از برنامه مرتبط به نمایشگاه موقت «چراغ و چراغدان» است که اخیراً با همکاری موزه هنرهای قبطی مصر برگزار می‌شود.

حاضران در این برنامه که شامل افرادی با نیازهای خاص بودند، پس از بازدید از این نمایشگاه در یک کارگاه آموزشی نیز شرکت کردند. این کارگاه با هدف تبیین مبانی و معارف دین مبین اسلام از طریق قرآن با استفاده از مجموعه قرآن‌های موجود که در داخل موزه به نمایش درآمده، برگزار شد.

موزه هنرهای اسلامی مصر، دارای یکی از  بزرگترین و شگفت‌انگیزترین مجموعه آثار  اسلامی در جهان است. فکر اولیه جمع‌آوری و نمایش آثار اسلامی در یک موزه مشترک در  سال 1880 میلادی مطرح شد. در سال 1903 ساختمان موزه اسلامی مصر توسط خدیو عباس حلمی دوم افتتاح شد. این موزه در کنار ساختمان کتابخانه ملی واقع شده است.

موزه هنرهای اسلامی مصر در پی انفجار ساختمان اداره امنیت قاهره در 2014 آسیب دید، اما 2017 پس از انجام تعمیرات، بازگشایی شد.

این موزه از دو طبقه تشکیل شده و شامل بزرگترین مجموعه آثار از نقاط مختلف جهان اسلام است. بازدیدکنندگان می‌توانند در این موزه از آثار گوناگونی از دوره‌های مختلف تاریخ اسلام و درباره موضوعاتی از قبیل نجوم، طب، معماری، نسخه‌های خطی و کتاب‌آرایی، بازدید کنند.   

از مهم‌ترین آثار موجود در این موزه می‌توان به کلید کعبه مربوط به دوران ممالیک و پارچه‌ای اشاره کرد که قدیمی‌ترین نوشته به خط کوفی بر روی آن نقش بسته است.

انتهای پیام
captcha