نقش جهاد دانشگاهی برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان مهم و ضروری است
کد خبر: 4073279
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

نقش جهاد دانشگاهی برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان مهم و ضروری است

استاندار اردبیل گفت: تنها راه نجات کشور برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصادی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان بوده و باید در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی و نیز جهاد دانشگاهی پای کار باشند و با حمایت این مسیر مشکلات و موانع را از سر راه بردارند.

حامد عاملی استاندار اردبیلسیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد تاسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: رفع نیازها و گره‌های کشور با استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی حل‌شدنی است و به همین منظور امری لازم و ضروری است تا توسعه فعالیت‌های علمی کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده و اقدامات اساسی برای تحقق شعار سال انجام یابد.

وی بیان کرد: نقش جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف پزشکی، گردشگری، دانش‌بنیان و علم و فناوری مطلوب و در این زمینه اقدامات موثری در سطح کشور و استان به انجام رسیده و در صورتی که ارتباط همسویه با سایر حوزه‌های علمی و اجرایی کشور ادامه‌دار باشد، این نهاد می‌تواند به زیست‌بوم نوآوری نخبگان ایران تبدیل شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ انتظارات از جهاد دانشگاهی را بیشتر کرده و امیدواریم این نهاد انقلابی با آغاز حرکت جهادگونه نسبت به حمایت از این شرکت‌ها اهتمام جدی داشته باشد و با سرعت بالاتری نسبت به حمایت تسهیل و توسعه فرآیند شرکت‌های دانش‌بنیان گام بردارد.

عاملی اظهار کرد: رساندن محصولات دانش‌بنیان به تولید انبوه و اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد در کشور لازمه تحقق شعار سال است که در این زمینه جهاد دانشگاهی می‌تواند فعالیت‌های خود را به این سمت ببرد و در حقیقت ماهیت جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد که وظایف مهمی بر عهده این مجموعه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شناسایی نیازهای موجود استان در حوزه‌های مختلف وظیفه این نهاد جهادی است که می‌تواند با فراهم‌سازی بسترهای مناسب زمینه‌ساز رشد و توسعه استان باشد که ورود جهاد دانشگاهی به حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌تواند به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی باشد.

عاملی اظهار کرد: در حال حاضر تنها راه نجات کشور برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصادی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان بوده و باید در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی و نیز جهاد دانشگاهی پای کار باشند و با حمایت این مسیر مشکلات و موانع را از سر راه بردارند.

وی در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با آموزش‌های کارآمد زمینه رونق اشتغال و کارآفرینی را فراهم کند و با استفاده از جوانان خلاق و صاحب ایده و نیز متخصصان و اساتید فعال در این نهاد نسبت به رشد و شکوفایی جامعه گام بردارد، لذا باید حمایت از نیروهای انسانی خلاق و نخبه و جوانان دارای ایده مبنای کار باشد.

عاملی بیان کرد: امری لازم و ضروری است تا نسبت به تقویت‌سازی زیربناهای تربیتی و فرهنگی نیز اقدامات اساسی انجام یابد و در این زمینه جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش موثر خود را نشان دهد که این مسئله نیز به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی خواهد بود.

استاندار اردبیل افزود: استانداری اردبیل به نوبه خود جهاد دانشگاهی را در مسیر انجام فعالیت‌های ارزشمند و مطلوب حمایت کرده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند که امیدواریم ارتباط و تعامل استانداری و جهاد دانشگاهی دوسویه باشد و همکاری‌ها روز به روز گسترش یابد تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر و نتایج مثمرثمر در این زمینه باشیم.

انتهای پیام
captcha