درخشش 10 دانش‌آموز گیلانی در چهلمین‌ دوره مسابقات قرآن
کد خبر: 4073966
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

درخشش 10 دانش‌آموز گیلانی در چهلمین‌ دوره مسابقات قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان گفت: در مرحله کشوری چهلمین‌ دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان 13 دانش‌آموز پسر از گیلان در رشته‌های آوایی به این دور از مسابقات اعزام و 10 نفر از آنان موفق به کسب مقام شدند.

جمیل عباسی غریب معاون فرهنگی و اجتماعی آموزش وپرورش گیلان

جمیل عباسی‌غریب، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان با اشاره به برگزاری مرحله کشوری چهلمین‌ دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان به میزبانی تبریز، اظهار کرد: مرحله کشوری رشته‌های آوایی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر از دوم تا چهارم مردادماه در تبریز برگزار شد.

وی افزود: در بخش آوایی 13 دانش‌آموز پسر از گیلان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ویژه و عمومی به این دور از مسابقات اعزام شدند که 10 نفر از آنان موفق به کسب مقام شدند.

عباسی‌غریب با اشاره به برگزیدگان گیلانی این دوره از مسابقات، گفت: دانش‌آموزان سیدابوالفضل اقدسی رتبه دوم حفظ کل در مقطع متوسطه اول، محمدعلی موسی‌پور رتبه دوم حفظ کل در مقطع متوسطه دوم، امیرطاها فلاح‌دوست رتبه چهارم حفظ 20 جزء در مقطع متوسطه اول، ارشیا رجبی رتبه دوم حفظ 20 جزء در مقطع متوسطه دوم، طاها علیزاده رتبه دوم حفظ 10 جزء متوسطه اول و سیدمهدی نورانی رتبه سوم حفظ 10 جزء متوسطه دوم را کسب کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: همچنین علی ناصح رتبه دوم حفظ 5 جزء در مقطع متوسطه دوم، محمدرضا جعفرپور رتبه دوم قرائت ترتیل در مقطع متوسطه اول، حسین جعفرپور رتبه چهارم حفظ عمومی پایه یازدهم، سیدپویا پروانه رتبه دوم حفظ عمومی پایه دوازدهم از دیگر دانش‌آموزان گیلانی بودند که در مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان موفق به کسب مقام شدند.

وی بیان کرد: مسابقات بخش دانش‌آموزان دختر نیز از هفتم مرداد به میزبانی تبریز آغاز می‌شود که 12 دانش‌آموز دختر از گیلان به این دور از مسابقات اعزام می‌شوند.

عباسی‌غریب یادآور شد: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز که سال جاری همزمان با هفته قرآن و عترت برگزار شد، بیش از 210 هزار دانش‌آموز از مدارس استان در 14 رشته بخش آقایان و 12 رشته بخش بانوان با یکدیگر به رقابت پرداختند که از این تعداد 13 دانش‌آموز پسر و 12 دانش‌آموز دختر به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام
captcha