پیام استاندار خراسان‌جنوبی به‌مناسبت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی
کد خبر: 4073969
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

پیام استاندار خراسان‌جنوبی به‌مناسبت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: شکل‌گیری جهاددانشگاهی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، حرکتی مدبرانه بود که طی این سال‌ها توانسته به‌عنوان یک سرمایه ملی، به‌خوبی در خدمت تولید علم قرار گیرد تا مثالی بارز برای اثبات توانایی ایران و ایرانی در عبور از موانع تحریم باشد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی به‌مناسبت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«به نظر من جهاددانشگاهی فقط يک نهاد نيست، بلكه يک فرهنگ است، يک سمت‌گيری و حركت است. هرچه بتوانيم ما اين فرهنگ را در جامعه گسترش دهيم و آن را پايدار و استوار كنيم، كشور را به سمت سربلندی و عزت و استقلال حقيقی بيشتر پيش برده‌ايم». مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

شکل‌گیری جهاددانشگاهی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، حرکتی مدبرانه بود که طی این سال‌ها توانسته به‌عنوان یک سرمایه ملی، به خوبی در خدمت تولید علم قرار گیرد تا مثالی بارز برای اثبات توانایی ایران و ایرانی در عبور از موانع تحریم باشد.

جهاد‌دانشگاهی به‌‌عنوان یک نهاد تأثیرگذار در توسعه اقدامات علمی، از جمله مجموعه‌هایی است که در حوزه علم و فناوری و به ویژه فعالیت‌های دانش‌بنیان نقش مؤثری ایفا نموده و با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحب نظران خود، ثابت کرده است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله)؛ «هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت‌ها از حرکت نمی‌ایستد.»

جهاددانشگاهی، تنها راه نجات کشور از بحران‌های اقتصادی را در حرکت به سمت اقتصاد دانش‌‌بنیان ترسیم کرده و در این زمینه در چهل و دو سال گذشته، کارنامه‌ای مشحون از تعالی و شکوفایی را از تلاش‌های خود به ارمغان گذاشته است.

اینجانب فرارسیدن سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی را به کارکنان خدوم این نهاد انقلابی، جامعه دانشگاهی و مردم شریف خراسان جنوبی تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند متعال، توفیق روز افزون و دستیابی به قله‌های رفیع علم و فناوری را برای همه دانشگاهیان و جویندگان حکمت و معرفت مسئلت دارم.

امید که با حمایت این نهاد از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط آن با سایر حوزه‌های علمی و اجرایی کشور، شاهد تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، شعار «تولید؛ دانش‌ بنیان، اشتغال‌ آفرین» و سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی باشیم.»

انتهای پیام
captcha