یک عقب‌ماندگی جدی در مسکن داریم
کد خبر: 4074137
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
رئیس جمهور:

یک عقب‌ماندگی جدی در مسکن داریم

رئیس جمهور با بیان اینکه ما یک عقب‌ماندگی جدی در مسکن داریم، گفت: باید سالی یک میلیون مسکن ایجاد شود این طرح هم مصوبه قانونی دارد و هم تصویب شده و هم نیاز کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از همدان حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امشب ششم مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران همدان با اشاره به اینکه در این سفر برای استان همدان در حوزه‌های مختلف 179 طرح تصویب شد، اظهار کرد: در این زمینه در حوزه زیربنایی 35 طرح، در حوزه آب و کشاورزی 3 طرح، در حوزه بهداشت و درمان 25 طرح، ۷۹ طرح در حوزه فرهنگی ورزشی و گردشگری، ۳۳ طرح در حوزه اشتغال و ۲۲ طرح در حوزه صنعت و معدن از طرح‌های مصوب بوده است.

رئیسی با بیان اینکه هر کدام از این طرح‌ها جزئیات خود را دارند، گفت: بازسازی و احیای ۳۲ رشته قنات، تکمیل شبکه‌های فاضلاب ملایر، همدان، اسدآباد، آب‌رسانی به ملایر، تویسرکان، تکمیل سد خرم گل، تکمیل مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی و سایر زیرساخت‌ها، تکمیل پست‌های برق ملایر و اسدآباد و تویسرکان، تصویب نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر، تصویب مصوبات در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و حوزه بهداشت و درمان از جمله تکمیل و تجهیز بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان، تکمیل مرکز جامع سرطان بیمارستان بعثت و خانه‌های بهداشت روستایی تکمیل بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن و سایر مناطق از جمله مصوبات این سفر بوده است.

وی در خصوص پاسخ به سؤالی در حوزه مسکن و مشکل استان همدان در این حوزه تصریح کرد: یکی از نیازهای اساسی کشور مسئله مسکن است من در انتخابات اعلام کردم که باید سالی ۷۰۰ تا یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود و در سال‌های گذشته این تعداد بین 200 تا 300 هزار واحد بوده و اگر امروز مشکلی داریم به خاطر این است که در سال‌های قبل این تعداد مسکن ساخته نشده است و ما اکنون کمبود مسکن داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما یک عقب‌ماندگی جدی در مسکن داریم، گفت: باید سالی یک میلیون مسکن ایجاد شود این طرح هم مصوبه قانونی دارد و هم تصویب شده و هم نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه از ابتدای کار دولت از سوی وزیر مسکن این طرح به صورت جدی پیگیری شد، افزود: با پیگیری‌های استاندار که همدان در رتبه پایینی قرار داشت و اکنون در رتبه پنجم قرار گرفت.

رئیسی با بیان اینکه ساخت مسکن در استان همدان آغاز شده است و به سرعت در حال انجام است، یادآور شد: پیشنهادی ارائه شد که تسهیلات مسکن از جمله زمین در اختیار تعاونی‌ها و به صورت جمعی در اختیار کسانی که می‌خواهند مسکن داشته باشند قرار بگیرد و اگر این کار صورت بگیرد جهش جدی را در حوزه مسکن خواهیم داشت.

رئیس جمهور در خصوص سؤالی در حوزه رفع مشکل آب استان همدان نیز گفت: مسئله آب از مسائلی بود که از ابتدای کار دولت نسبت به آن پیگیری‌های لازم را داشتیم و از اولویت‌های کاری استاندار همدان نیز بود که به شدت دنبال شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ سال این طرح معطل مانده بود که ظرف چند ماه گذشته کار به سرعت و به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: حداکثر ظرف دو ماه آینده طرح تکمیل و آب‌رسانی انجام شود که این امر خواسته مردم است.

رئیسی در خصوص اصلاح الگوی کشت نیز گفت: استان همدان علاوه بر اینکه یک استان معدنی، گردشگری است یک استان کشاورزی نیز هست و در حوزه کشاورزی نیز می‌تواند به پیشرفت‌های خوبی برسد.

وی با بیان اینکه چرا ما باید شاهد مهاجرت روستاییان از روستاها به حاشیه شهرها باشیم و روستایی ما باید به حاشیه شهرها سکونت پیدا کند و در روستا نماند، افزود: با توجه به اینکه روستاهای ما یکی از محورهای کشاورزی است؛ بعضی می‌گویند در روستا کشاورزی صرف ندارد.

رئیس جمهور اضافه کرد: بنابراین باید تسهیلاتی را در اختیار روستاییان قرار دهیم و اقتصاد روستا را فعال کنیم؛ از این رو یکی از کارهای که باید انجام شود در حوزه کشاورزی است.

وی اضافه کرد: در این زمینه با توجه به کمبود آب اصلاح الگوی کشت و کشت محصولات کم آب‌بر باید مدنظر باشد؛ مدیریت آب بسیار مهم است که مردم نیز باید کمک کنند.

رئیسی با بیان اینکه ما نزولات آسمانی را کم داریم اما تأکید داریم مدیریت آب صورت گیرد و مردم نیز در این زمینه کمک کنند، افزود: اصلاح در تغییر الگوی کشت باید انجام شود که در این زمینه این به صرفه و صلاح کشور است.

وی اصلاح الگوی کشت، مدیریت آب، پرداخت تسهیلات و تضمین کردن خرید محصول کشاورزان را چهار اصل برای پیشرفت اقتصاد در روستا و حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: این از مصوبات جدی ما بود که امیدواریم با مصوبات و برنامه طرح‌های خوبی را در استان همدان اجرایی کنیم.

انتهای پیام
captcha